Jön az állami Családbarát Márka, plecsnit kapnak a jó termékek

-


Minősítési rendszer kialakítása a családbarát márka logó segítségével a családbarát megoldások és funkciók kialakításának ösztönzésére

- egyelőre ennyit tudni a kormány új kezdeményezéséről, és ezt is csak a kormany.hu-n közzétett minisztériumi közbeszerzési tervből olvasható ki. Az nem ismert, mi alapján lesz valami hivatalosan is családbarát.


A táblázat szerint idén, a második félévben írják majd ki a nyílt közbeszerzést, a tárgya hivatalosan szolgáltatás.

A kormány tervezett családbarát kampánya nem újdonság, ezen belül elindítják majd a Család.hu honlapot is - ezek is szerepelnek a közbeszerzési tervben.

Az elsődleges cél az informálás lesz – mondta Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere egy háttérbeszélgetésen. Szerinte annyiféle családtámogatást ad a kormány, hogy az érintettek sokszor nem is tudják, mi jár nekik, illetve mihez lehet hozzájutni. A kormány ebben adna egy kis eligazítást.

A másik cél a szemléletformálás. Novák Katalin családügyi államtitkár hangsúlyozta, az akció egyértelműen a család mellett, nem pedig valamivel szemben foglal majd állást. A szülők, a testvér és a nagyszülők szerepét hangsúlyozzák majd. A tájékoztatás és szemléletformálás mellett a demográfiai válságra is reflektál az akció, a cél, hogy a vágyott, illetve tervezett gyerekek megszülessenek.