James Bond mint környezettudatos családapa - Aston Martin DBX

-

Jön a négykerék-hajtású, négy agymotoros, teljesen elektromos Aston Martin crossover.



Bár a Lamborghini LM002 után nem példa nélküli az ilyesmi, újabban tényleg feltűnően sok exkluzív sportkocsigyártó dolgozik azon, hogy előbb vagy utóbb terepjáró is legyen a kínálatában. Sőt, a Ferrarit és a Lotust leszámítva talán az összes. Az egész őrület a Porsche Cayenne-el kezdődött még a 2000-es évek elején, a német sportkocsigyár volt az első, ami a puritán vezetési élményt mindenek elé helyező autók után SUV-okat kezdett el gyártani. Úgy 10 évvel később aztán sorra jöttek a többi márka saját SUV-okról szóló bejelentései. Maserati, Lamborghini, meg persze a britek is.


Olvasói kémfotó a Bentley SUV-járól

Jövőre jöhet a Bentley Bentayga

A Bentley egyelőre nagyon is rejtegetett SUV-ja Bentayga névre hallgat, és a Volkswagen tulajdonában lévő márkánál azonban konzervatív utat választják: állítólag lesz belőle hatliteres W12-es és négyliteres biturbó V8-as benzines verzió is egy dízel és egy plug-in hibrid mellett. A képet a VS.hu egy olvasója lőtte a Bentley jövőre megjelenő új modelljének sarkköri tesztelésén Finnországban.

Ez itt a Bentley megfejtése a luxussportkicsiból terepjárót témára


A nemrég Genfben bemutatott Aston Martin DBX tanulmány is erre a vonatra kapaszkodik fel, csak képzeljük el pluszban, hogy villanyautó alapra épült az egész. A crossover GT-nek hívott DBX kicsit olyan, mint egy elhízott topmodell: még látszik rajta, hogy egykor mitől volt keresett, de küllemre már nem olyan vonzó, mindenesetre megnyugtató, hogy most már teljes értékű életet élhet. A kétajtós, a DB9 sportkocsinál nagyobb, de a Lagonda luxuslimuzinnál kisebb karosszéria négy ülőhelyet rejt, és a SUV-hoz képest csekély hasmagasság meg a hatalmas kerekek egyaránt a sportosságot hangsúlyozzák.


Utóbbiak a négy agymotor elhelyezése miatt is fontosak, de az sem lehet meglepetés senkinek, hogy a tereptulajdonságok kidomborítása nem a legfontosabb feladata volt az Aston Martin mérnökeinek. Akik mindezek ellenére komolyan is gondolják. Andy Palmer Aston-főnök szerint legalábbis középtávon mindenképpen meg szeretnének valósítani valami hasonlót.