Itthon miért nincs egész nap reggeli a McDonald’sban?

Fotó: NurPhoto / Jonathan Nicholson

-

Amerikában a vendégek örülnek neki, hogy végre egész nap vásárolhatnak reggelit a McDonald’sokban, az éttermek viszont fanyalognak a változás miatt, mert nem éri meg nekik. Magyarországon nem is gondolkodnak a napközben is elérhető reggeli bevezetésén, mivel a vendégek nem jelezték, hogy igényük lenne rá. Itthon több üzlet tavalyi bezárása után idén egy újabb budapesti és egy budakeszi étterem nem nyitott ki.


Az Egyesült Államokban több hónap próbaüzem után októbertől vezették be az egész napos reggelit a McDonald’sokban. A lépés része volt a folyamatosan eső bevételek miatti indított megújulási folyamatnak, mely során többek közt a vezérigazgatótól is megváltak tavaly.

A globálisan romló eredmények az elemzők szerint nemcsak a fogyasztói szokások változásának tudhatóak be, az okok között emlegették azt is, hogy a menüben korábban sikertelen változásokat hajtott végre a cég. A túlságosan kibővített választék lelassította a kiszolgálást, a fiatalabb fogyasztók pedig az egészségesebb és frissebb ételeket kínáló konkurensek felé fordultak.

Ezt a folyamatot próbálták megfordítani, többek között azzal, hogy egész nap kínálnak reggelit, egyelőre felemás sikerrel. Itthon azonban, mint azt a cégtől megtudtuk, jelenleg még nem tervezik az egész napos reggeli hazai bevezetését. A magyar McDonald’s szerint bár időnként vesznek át jó gyakorlatokat a nemzetközi hálózatból, ám előzetesen mindig megvizsgálják, ezeket mennyire lehetséges és érdemes átvenni. Ennek megfelelően bármilyen, külföldön sikeres kezdeményezést csak abban az esetben vezetnek be, ha az a hazai vendégek igényeivel és elvárásaival is találkozik. Márpedig, mint írták, az eddigi vendég visszajelzések nem indokoltak erre vonatkozó egyeztetést.

Változást azonban így is hoz az új év a magyar McDonald's-nak, hiszen a Mammut bevásárlóközpontban lévő étterme már nem nyitott ki az idén, ahogy a budakeszi autós étterem sem.


A McDonald’s örül, a franchise-ok kevésbé

Az egész napos reggeli amerikai bevezetése nem egyértelmű siker: az cég vezetője a bevezetés után nem sokkal úgy nyilatkozott, hogy nagyon örül, hogy végül meghallgatták az évek óta ezért könyörgő vevőket, mivel láthatóan nagy sikere van az akciónak. Egy felmérés szerint ugyanis a rendkívül sok reggelit adtak el ebédidőben, ráadásul a bevétel is nőtt, hiszen ilyenkor a vásárlók 61 százaléka nemcsak reggelit vett, hanem más szendvicset is.



A franchise-partnerek ugyanakkor nem voltak elragadtatva a változtatástól, mondván, az új menü nemcsak lassítja a kiszolgálást, de a konyhában is káoszt okoz. Volt, aki például arról panaszkodott, hogy a drága ebéd helyett az olcsóbb reggeli felé fordulnak a vevők, ráadásul plusz forgalmat sem generál a változtatás. Ráadásul a megnövekedett teher miatt sok helyen nemcsak új sütőket, hanem új alkalmazottak is fel kellett venni, ami persze plusz költséget jelentett az éttermeknek.