Itthon csak online durran a fekete péntek

Fotó: AFP / JUSTIN TALLIS

-

A magyar boltoknak csak kisebb része hirdet akciókat a Black Fridayre.


Nem igazán hozza lázba a magyar kereskedelmet a fekete péntek, egyelőre csak az online üzletek forgalma nő ilyenkor jelentősen. Az Országos Kereskedelmi Szövetség elnöke, Vámos György azt mondja, az eddigi adatok nem mutattak nagy kiugrást az akciók napján, nincs akkora súlya a Black Fridaynek a teljes kereskedelmen belül, hogy az statisztikailag mérhető legyen.

Igaz, hogy egyre elterjedtebb itthon is a fekete péntek, de csak a boltok kisebb része hirdet akciókat, a vásárlók inkább a webáruházakban hagyják ott ilyenkor a pénzüket.

A Black Friday csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban. Ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat. Idén ez november 25-re esik.

A Cofidis Hitel Monitor kutatása szerint Magyarországon a 18 és 69 év közötti lakosság 31 százaléka vásárolt már a fekete pénteken, és egytizedük készül tudatosan erre az alkalomra. Az emberek 59 százaléka már novemberben vagy korábban elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, ezen belül a nők igyekeznek jobban, mint a férfiak.