Itt van, mivel verik át legtöbbször a vásárlókat

Fotó: MTI / Egyed Ufó Zoltán

-

„Akciós terméket nem cserélünk” csak az egyik félrevezető tájékoztatás, amivel az ellenőrök találkoztak.


Országszerte 954 esetben vizsgálták a kormányhivatalok ellenőrei, hogy a vállalkozások megfelelő tájékoztatást adnak-e a szavatossági és a jótállási jogokról a vásárlóknak, az esetek csaknem ötödében, 173 alkalommal tapasztaltak jogsértést - közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.

Sok probléma van a jótállási jegyekkel, 264 ellenőrzésből 159 esetben találtak valamilyen szabálytalanságot, több esetben a kereskedő egyáltalán nem adott jótállási jegyet, vagy hiányosan töltötte ki. A vásárlók könyvével nem volt akkora baj, az ellenőrzött helyek valamivel több mint tizedénél tapasztaltak hiányosságot.

A következő félrevezető tájékoztatásokkal találkoztak az ellenőrök a próbavásárlások során: "akciós terméket nem cserélünk", "üzletünkben levásárolhatja", "reklamációt három napig fogadunk el", "csere csak, ha eredeti a csomagolás".

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság felhívja a figyelmet arra, hogy a jogszabály szerint minden termékre két év szavatosság jár, illetve kormányrendeletben meghatározott termékekre egy év a kötelező jótállás. Ha a vásárolt áru elromlik vagy meghibásodik, a szavatossági időn belül lehet kérni a javítását, cseréjét, vagy ha egyik sem lehetséges, akkor árleszállítást, végső esetben pedig vissza lehet kérni a pénzt.