Itt az eszköz, hogy biztos kézzel válasszon szállodát

Fotó: Vs.hu/Kozma Zsuzsi / István Hajdu

-

A hamis ígéretektől akarják megvédeni a hazai szállodai vendégeket a szakmai szervezetek a Hotelstars védjeggyel. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége nem állítja, hogy amelyik szolgáltató nincs a Hotelstars védjegyrendszerben, annak gond van a minőségével, de azt állítja, hogy amelyik benne van, annak garantált a színvonala.


A Hotelstars nemzetközi szállodaminősítő rendszerhez 2009-ben csatlakozott Magyarország, de a hazai szállodai férőhelyeknek még mindig csak a 60 százaléka található meg a rendszerben, pedig 2012 óta csak ezek tüntethetnék fel a csillagokat. Márpedig csillag szinte minden szállodán van.

Ezért a hotelcsillagok.hu címen elérhető szállodai adatbázis kifejezetten az utazók használatára készült, a belépéshez és a minősített szállodák közötti böngészéshez nincs szükség sem előzetes regisztrációra, sem komolyabb ismeretekre.

„A hotelcsillagok.hu weboldal azért született meg, hogy a magyarországi vendégeket meg lehessen védeni a félrevezető kommunikációból és a hamis ígéretekből fakadó csalódástól. Ez ugyanis a magyar szállodaipari szakma, sőt a teljes turisztikai ágazat jól felfogott érdeke” – mondta Niklai Ákos, a kampányt kezdeményező Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke.

A szakember hangsúlyozta, hogy a Hotelstars nemzeti tanúsító védjegy minden piaci szereplő számára egyértelmű előnyöket biztosít: a vendégek számára garantált, sztenderd minőséget, a szállodák számára nemzetközileg egységes színvonalat és ennek köszönhetően könnyebb értékesíthetőséget.

A Turizmus Kft. által vezetett kampánynak az is célja, hogy minél több magyarországi szolgáltató lássa be: érdemes minősíttetnie magát a Hotelstars Union védjegyrendszerében. A nemzetközi tapasztalat az, hogy a hatékony védjegyrendszert alkalmazó piacokon idővel érezhető versenyhátrányba kerülnek a minősített szolgáltatókkal szemben azok a szállodák, amelyek önkényesen, és így megbízhatatlan módon kommunikálják szállodai termékeik és szolgáltatásaik minőségét.