Itt a kutatás, amelyik megmutatja, mit is ajándékozunk

Fotó: PhotoAlto / John Dowland

-

Átlagosan minden negyedik magyar kapott valamilyen testápoló szert tartalmazó csomagot – derül ki a Nielsen kutatásából.


Ön is mindig díszdobozos dezodort kap ajándékba karácsonyra? És ön is mindig tusfürdővel összecsomagolt sampont ad anyósának? Megnyugtatjuk: ezzel nincs egyedül. A Nielsen piackutató most kiadott összesítése alapján tavaly 2,4 millió ilyen csomagot vásároltak az emberek Magyarországon a november–decemberi időszakban. Ezeknek az összértéke csaknem négymilliárd forint volt.

A testápoló szereket tartalmazó karácsonyi ajándékcsomagokat két évvel ezelőtt fedezték fel a magyar vásárlók: akkor 19 százalékkal ugrott meg a termékek forgalma. Tavaly ehhez képest stagnált.

A népszerűséget magyarázhatja az ár: egy ilyen csomag átlagosan 1770 forintba került tavaly, és a forgalom közel felét, 48 százalékát az 1500 forint alatti szettek adták. A nők egy picit jobban jártak: esetükben az 1500 forintnál drágább csomagok tették ki a forgalom 53 százalékát, a férfiaknál ez az arány 51 százalék.