Írni, olvasni és gondolkodni sem tudnak az oxfordi diákok

Fotó: The Art Archive / Jarrold Publishing

-

A tanári értékelésekből kiderül, hogy az oxfordi professzorok elégedetlenek a diákjaik teljesítményével: a világ egyik legjobb egyetemén tanulnak, de a dolgozataikban kocsmai stílusban fogalmaznak.


A józan ész hiányára panaszkodtak a diákjaik dolgozatait értékelő oxfordi professzorok egy friss beszámolóban. Értékelésük szerint a hallgatók „képtelenek kifejezni a gondolataikat írásban”, a stílusuk pedig olyan, mintha a kocsmában beszélgetnének a haverjaikkal. Persze az oxfordi diákok egy része továbbra is a legmagasabb szinteken publikál, vannak azonban olyan hallgatók is, akiknek a teljesítménye „kiábrándító” a tanárok szerint.

Colin Mills szociológiát tanít Oxfordban, ő számolt be róla, hogy néhány hallgató dolgozatát akár egy utcáról behívott járókelő is írhatta volna, aki életében nem járt semmilyen egyetemre. Ugyanakkor Mills is kiemelte, hogy a lesújtó értékelés csak egy kis létszámú osztály tagjaira vonatkozik, és a tanári pályán töltött évei alatt számos remek osztálya is volt.

A nyelvtanárok sincsenek elragadtatva a diákjaik teljesítményétől, egy némettanár szerint az egyik hallgató dolgozata olyan volt, mintha a Muppet Show svéd szakácsának szövegét vetették volna papírra. Másoknak a „mediterrán” szó leírásával akadt problémája.

A diákok nem estek kétségbe az értékelésektől: a német szakos Alice King szerint a tanárok ezekben a beszámolókban csillanthatják meg a humorérzéküket.