Így néznek ki az új trolik

Fotó: MTI / Marjai János

-


Csütörtökön új trolibuszokat mutattak be, melyek tesztüzeme napokon belül megkezdődik Budapesten. Összesen harminchat új Solaris-Skoda trolibusz áll forgalomba, közülük húsz csuklós jármű.

Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes elmondta, hogy az európai uniós támogatásból megvalósuló 18 milliárd forintos projekt 108 új trolibusz vásárlására adott lehetőséget a fővárosnak.



Ebből most 36 járművet vettek 5,7-5,8 milliárd forint értékben. A többi trolibusz akkor érkezhet, ha a szükséges forrás rendelkezésre áll majd. Közlése szerint az alacsony padlós járművek közül a csuklós trolikon 104, a többi járművön 64 ember utazhat egyszerre. Az új trolik akár négy kilométert is meg tudnak tenni behúzott áramszedővel.

A próbajárat alapvetően a 74-es trolivonalon közlekedik majd. A tesztüzem során kétezer kilométert kell az új járműveknek megtenniük, ötszáz kilométert hibamentesen kell tudniuk teljesíteni.

Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója elmondta, hogy szerinte indokolt lenne változtatni a trolik vonalszámozásán. Mint kifejtette, 1933-ban volt már troliközlekedés Budapesten, majd a második világháború után, 1949-ben indították azt újra. A trolik számozása a 70-es számtól kezdődik Sztálin akkori, 70. születésnapjához igazodva. A BKK vezérigazgatója ennek kapcsán azt mondta, felmerül a kérdés, meddig kell még ezzel a vonalszámozással „emlékművet állítani” ilyen történelmi szereplőnek.