Hirtelen megváltozhat a Forma–1 időmérője

Fotó: MTI/AP / Siu Wu

-

Már az idén más, elég szigorú rendszerben vágnak majd neki a kvalifikációnak az F1-es csapatok a versenyhétvégéken.


Gyors változásról döntöttek kedd délután Genfben a Forma–1 csapatfőnökei. Az izgalmak fokozása érdekében egy új, „folyamatos kieséses” időmérőt vezetnek be már a mostani idénytől, és bár még a rendszer nincs kőbe vésve, az alapelvekben megállapodtak a csapatok.

Az új szabályt a Nemzetközi Automobil Szövetség véglegesítheti jövő hónapban. Várhatóan ez csak formalitás, azért a csapatok még vizsgálják a rendszert, és annak esetleges buktatóit.

„Kicsit még nehezen látom, hogyan működik majd az új rendszer, miután a gumik alapvetően egy gyors körre jók – közölte egy bennfentes a Motorsport.com-nak. – Ezért nem optimálisan használjuk majd a gumikat.”

A terv szerint így zajlik majd az időmérő edzés:
  • Q1 (16 perc)
    Az autók mindvégig pályán vannak, hét perc után kiesik a leglassabb, majd onnantól 90 másodpercenként kiesik az épp legrosszabb idővel rendelkező. Végül tehát heten kiesnek, 15-en továbbmennek a Q2-be.
  • Q2 (15 perc)
    Hat perc után kiesik a leglassabb, majd kilencven másodpercenként a mindenkori leglassabb. Heten kiesnek, nyolcan jutnak el az utolsó fázisba.
  • Q3 (14 perc)
    Öt perc után kiesik a leglassabb, majd másfél percenként a mindenkori leglassabb. Az utolsó másfél percre két pilóta marad.
Időballaszt

Felmerült, de elbukott az időballaszt ötlete: eszerint a bajnokságban jobban álló csapatok büntetőidőt kaptak volna az időmérőn, hogy kiegyenlítődjenek az esélyek. A bajnokság listavezetője például négy másodperces büntetést kapott volna, majd a mögötte következők fokozatosan egyre kevesebbet.