Hiányzik pár tízmilliárd, Tarlós a kormányfővel tárgyalna

Fotó: VS.hu / Zagyi Tibor

-

Hiába minden spórolás, a tömegközlekedés költségeihez kellene még 30 milliárd forint, amiről a főpolgármester a miniszterelnökkel tárgyalna. A dugódíj sem megoldás, mert egyrészt csak 2017-től lehetne bevezetni, másrészt állítólag nem hozna be elég pénzt.


A korábbi években elért, tízmilliárdos megtakarítás és bevételnövekedés ellenére is 30-31 milliárd forint hiányzik a budapesti tömegközlekedés finanszírozásából, főként a kötelező díjkedvezmények és az agglomerációs közlekedés biztosítása miatt – mondta Tarlós István főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján. Az MTI tudósítása szerint Tarlós bejelentette: december 21-én egyeztet Orbán Viktor miniszterelnökkel a BKV hosszú távú finanszírozásáról, továbbá más fontos fővárosi kérdésekről.

A főpolgármester szerint az agglomerációs közlekedés biztosítására nincs törvényi kötelezettsége a fővárosnak, ezért állami támogatást sem kapnak ezekre a kiadásaikra. Tarlós egy kérdésre válaszolva reális alternatívának nevezte, az agglomerációs közlekedés leállítását abban az esetben, ha annak finanszírozásáról nem születik megállapodás.

Az eddigi 24 milliárd forintos állami támogatás kevésnek bizonyult, a kabinet szándéka szerint pedig az összeg jövőre 6 milliárd forinttal, a következő két évben pedig további 3-3 milliárd forinttal csökkenne. A főpolgármester a tárgyalások kimenetelére vonatkozó kérdésekre reagálva megjegyezte, soha nem folytatott teljesen eredménytelen „hosszabb egyeztetést” a kormányfővel.

A dugódíjról a főpolgármester kijelentette: legkorábban 2017-ben lehetséges a bevezetése, a főváros lehetséges bevételei pedig 2 milliárd forinttól legfeljebb 10-15 milliárd forintig terjedhetnek. Ismét azt hangsúlyozta, hogy a dugódíj bevezetésére az előző városvezetés tett ígéretet Brüsszelnek, jelenleg pedig még törvény tiltja a bevezetését.