Hétfőn szerződnek az állami hirdetésekért felelős három céggel

-

Hétfőn írja alá a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) a szerződést azzal a három céggel, amely elnyerte az állami hirdetések kezelésére vonatkozó 25 milliárd forint keretösszegű tendert.


Nobilis Márton, az NKH elnöke az M1 műsorában megerősítette a 444.hu azon értesülését, amely szerint a jövőben a HG 360 Reklámügynökség Kft.-re, a Trinity Communications Kft. és Young and Partners Kft.-re, illetve a Mindshare Médiaügynökség Kft.-re bízzák az állami hirdetéseket.


Pár nappal korábban megírtuk, hogy a Young & Partners és a Trinity International Communications ügynökségek konzorciuma nyerte meg a Szerencsejáték Zrt. kreatív tervezési és médiavásárlási feladatokra kiírt pályázatát. Mindkét cég Kuna Tibor tulajdonában áll, aki 2003 és 2008 között – még a Young & Partners 2008-as megalapítása előtt – a Fidesz-frakció kabinettitkára volt, a Fidelitasban pedig szoros kapcsolatot ápolt az ifjúsági szervezet akkori elnökével, Szijjártó Péterrel.

A kormány októberben döntött az állami reklámpiac olcsóbbá és átláthatóbbá tételéről és az állami hirdetések összevonásáról. Nobilis elmondta, hogy ez azt jelenti, hogy a közbeszerzés nyomán a mintegy 1500 állami szervezet nem külön-külön fog kommunikációs partnert keresni, hanem a tendernyertes három társaság nyújt számukra reklámszolgáltatást. Ez egyrészt olcsóbbá teszi a rendszert, illetve a kisebb szervezetek megkaphatják a legjobb minőségű szolgáltatást, miközben korábban esélyük sem volt erre - sorolta a szerződés előnyeit.


Nobilis Márton, ugyancsak kérdésre válaszolva azt mondta, hogy korábban valóban annak a kommunikációs cégnek, a Prestige Kft.-nek az alkalmazottja volt, amely Várhegyi Attila volt fideszes politikus érdekeltségébe tartozik. Ennek azonban semmi köze nincs jelenlegi pozíciójához - fűzte hozzá. Volt munkaadója nincs a nyertesek között, sőt azon 17 társaság között sem található meg, amelyek pályáztak a tenderre - mondta az NKH elnöke.