Hat hét alatt félmilliárd forintot költött tájékoztatásra a kormány

-

A „Magyarország erősödik” szlogen fémjelezte tájékoztatási sorozat tavaly december 17 . és idén január 31. között folyt.


Varjú László független képviselő, a DK politikusa arra volt kíváncsi, hogy mennyibe került, ahogy fogalmazta, a „kormányzati propagandahadjárat”.

A képviselő írásbeli kérdésre adott válaszában Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes által „tényszerű információkon” alapuló „tájékoztatási sorozatnak” nevezi a kampányt, melynek a kreatív tervezése nettó 20 millió 194 ezer 300 forintba, a médiavásárlás pedig nettó 374 millió 171 ezer 081 forintba került. Ez áfával együtt több, mint 475 millió forint.
A válaszból az is kiderül, hogy a médiavásárláson belül
  • az internetes felületekre 23 millió 621 ezer 255 forintot,
  • a televíziós felületekre 100 millió 854 ezer 640 forintot
  • a sajtófelületekre 173 millió 434 ezer 259 forintot
  • a rádiós felületekre 76 millió 260 ezer 927 forintot
költöttek.

A "Magyarország jobban teljesít" arculatra egyébként bruttó 792 milliót költött a kormány, majd ingyen átadta a Fidesznek a parlamenti választási kampányához, írja a hvg.hu.