Hamiltont a fékhiba sem állítja meg

Fotó: MTI/MTVA / Luca Bruno

-

Lewis Hamilton nyert, de a műsort a csapattársa és a két Ferrari biztosította Bahreinban. Nico Rosberg egy héttel ezelőtt még egy megtört férfi látszatát keltette, de a szahíri versenyre feltámadt: Sebastian Vettelt háromszor is megelőzte, igaz, a harciassága csak a harmadik helyre volt elég. A Ferrari ünnepéről ezúttal Kimi Räikkönen gondoskodott egy második hellyel.


Bahreinbe úgy érkezett meg a Forma-1-es mezőny, hogy Lewis Hamilton vezette a világbajnoki, a Mercedes pedig a konstruktőri világbajnokságot, a csapat garázsában azonban ideges arcok várták a rajtot, a Ferrari-fóbia egyre inkább elhatalmasodott rajtuk, egyre nyilvánvalóbb jelei voltak ugyanis annak, hogy meg kell küzdeniük a győzelemért.

Nico Rosbergnek a bahreini volt századik futama a Mercedesszel, és ugyanezt a százas mérföldkövet ünnepelte volna Jenson Button is a McLarennel, azzal a lényeges különbséggel, hogy ő rajthoz sem tudott állni, amiben semmi meglepő nem volt, miután az időmérőn sem tudott kört menni. Az autója energia visszanyerő rendszerével volt gond, így nem kockáztatták meg az indulást. 19 autó állt tehát fel a rajtrácsra, és Felipe Massa ott is maradt, a Williams brazilja ugyanis nem tudott elindulni a felvezető körre. Carlos Sainz pedig rögtön begyűjtött egy öt másodperces büntetést, mert túl lassú volt a rajtrácsra vezető köreiben.


A McLarennek nem akar összejönni


Ha Kimi Räikkönen beszédességén próbálnánk felmérni a hangulatot a Ferrarinál, akkor tényleg minden rózsaszín a scuderiánál, a finn egész hétvégén készséggel, már-már mosolyogva nyilatkozott. Valószínűleg ezzel a mosollyal előzte meg Nico Rosberget is közvetlenül a rajt után. A németnek így már a verseny elején barátkoznia kellett a gondolattal, hogy mind a két Ferrarit meg kell előznie, ha oda akar érni a csapattársa, Lewis Hamilton mögé.


Räikkönen bátor előzése


Maurizio Arrivabene öröme


A rajt után összeállt a Hamilton, Vettel, Räikkönen, Rosberg, Bottas, Ricciardo sorrend, a negyedik körben azonban Nico Rosberg akcióba lépett, és keményen megelőzte Kimi Räikkönent. Az első körökben Pastor Maldonado volt még az, aki figyelmet követelt magának: egyrészt rossz rajtrácsról rajtolt, másrészt nekiment Max Verstappennek, és még ki is csúszott.


Rosberg harcias hangulatban


A kiállásokat Max Verstappen kezdte a hetedik körben, a korai kerékcseréje nem volt teljesen független attól, hogy Pastor Maldonado korábban nekiment. Nico Rosberg a 9. körben Sebastian Vettelt is legyűrte az egyes kanyarban, és ezzel már csak Lewis Hamilton volt előtte. A két Ferrari ezek után kénytelen volt egymással, és nem a Mercedesekkel törődni. Jenson Button pedig közben elfoglalta magát, és a Twitteren kezdte el közvetíteni a versenyt, és a tehetségét a Mercedes is kénytelen volt elismerni:



Button csapattársa, Fernando Alonso viszont a kerékcserék első felvonása alatt felküzdötte magát a kilencedik helyre, a 13. körben pedig feljegyezhettük azt is, hogy Pastor Maldonadóé volt a leggyorsabb kör.

Sebastian Vettel a 14. körben jött kereket cserélni, és ezzel az alávágás veszélyének tette ki Rosberget. A taktika működött is, így a Ferrarinak sikerült megelőznie a Mercedest. Rosberg azonban egészen hihetetlenül odatette magát, hogy visszaelőzze Vettelt, és látványos szikrázások kíséretében sikerült is neki, miközben Hamiltonnak azzal kellett szembesülnie, hogy elfogyott az előnye, miután a kerékcseréjénél akadt egy kis gondja.



Szikrák mindenütt


Az élmezőny a gyorsabbnak számító lágy gumikon zárta a kerékcserék első körét, Kimi Räikkönen volt az egyetlen, aki a közepeseket választotta, de így is száguldott a többiekhez képest, és körről körre sikerült ledolgoznia a hátrányát. A 18. körben még 13,9 másodperces hátránya Vettelhez képest a 28. körre már 6,5 másodpercre olvadt.

Pastor Maldonadónak közben a 25. körben volt egy újabb nagy pillanata, amikor a bokszutcában két brazilt, Felipe Massát és Felipe Nasrt is megelőzte, mégpedig úgy, hogy egyikükkel sem ütközött.


Maldonado bokszutcai akciója


Az első Renault-motoros autótól a 33 körben búcsúztunk: Carlos Sainz állt félre a Toro Rossóval egy kerékhiba miatt, a 36. körben pedig Max Verstappen is feladta a versenyt, Daniel Ricciardo Red Bullja pedig az utolsó körben, de már a kockás zászlón túl füstölt el.

A 33. körben indult a kerékcserék következő szakasza, Sebastian Vettel nyitotta meg, őt követte Hamilton, majd Rosberg. Vettel alávágása ismét bejött, és ismét beékelődött a két Mercedes közé. Miután azonban Vettel megint rontott, Rosberg visszavette a harmadik helyet. Vettel gondjait csak tetézte, hogy a bal első szárnyával is akadt valami baj, így egy gyors orrkúpcserére vissza kellett mennie a bokszba, ami aztán a dobogós helyébe került


Ilyen hibát ritkán látunk Vetteltől


Kimi Räikkönen a 41. körben kapta meg végre a lágy gumikat, de előtte el kellett viselnie egy előzést Hamiltontól. Ekkor 20 másodpercre volt a második helyen közepes gumikon autózó Rosbergtől, és 17 köre maradt arra, hogy utolérje, és mivel 2,5 másodperccel gyorsabb volt, erre minden esélye megvolt. Pastor Maldonadónak viszont minden esélye elszállt, amikor nagy füstölés mellett leállt a motorja 14 körrel a verseny vége előtt.

A hajrá izgalmait Rosberg és Räikkönen szállította, a finn szemmel láthatóan támadásra rendezkedett be, Rosberg pedig kifejezetten dühösen kérte a csapatot, hogy ne mondják be neki folyamatosan a rádión, hogy mennyire fogy az előnye.


Öt körrel a vége előtt alig több, mint 5 másodperc volt a különbség Rosberg és Räikkönen között, három körrel a vége előtt pedig kevesebb, mint 2 másodperc. Az egyes kanyarban kisodródó Rosberg aztán elrontotta a játékot, mert Räikkönen így simán és könyörtelenül megelőzte.



Lewis Hamilton fékproblémája okozott még némi izgalmat az utolsó körben, de ez kevés volt ahhoz, hogy meghiúsítsa a brit világbajnok győzelmét, akinek ezzel már 36 futamgyőzelem sorakozik a neve mellett.


A befutó


Kimi Räikkönennek ezúttal sikerült befurakodnia a két Mercedes közé, a 2013-as Koreai Nagydíj óta nem állt dobogón, és már csak azért is nagyokat kortyolhatott a rózsavízből, mert ez volt az első dobogója a Ferrarival azóta, hogy visszatért az olaszokhoz.

Nico Rosbergnek csak a harmadik hely jutott Bahreinben. A Mercedeseknek azonban fejtörést okozhat, hogy mind a két autóban elromlott a fék a futam végére, így kifejezetten érdekesen alakult volna a Bahreini Nagydíj, ha egy körrel tovább tart a verseny.


A pontszerzők

1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1:35:05.809 óra
2. Kimi Räikkönen (Ferrari) 3.380 másodperc hátrány
3. Nico Rosberg (Mercedes) 6.033 mp h.
4. Valtteri Bottas (Williams) 42.957 mp h.
5. Sebastian Vettel (Ferrari) 43.989 mp h.
6. Daniel Ricciardo (Red Bull) 1:01.751 perc h.
7. Romain Grosjean (Lotus) 1:24.763 p h.
8. Sergio Perez (Force India) 1 kör h.
9. Danyiil Kvjat (Red Bull) 1 kör h.
10. Felipe Massa (Williams) 1 kör h.
leggyorsabb kör: Räikkönen, 1:36.311 perc


A vb-pontversenyek állása

pilóták:

1. Lewis Hamilton (Mercedes) 93
2. Nico Rosberg
(Mercedes) 66
3. Sebastian Vettel (Ferrari) 65
4. Kimi Räikkönen
(Ferrari) 42
5. Felipe Massa (Williams) 31
6. Valtteri Bottas
(Williams) 30
7. Daniel Ricciardo
(Red Bull) 19
8. Felipe Nasr
(Sauber) 14
9. Romain Grosjean (Lotus) 12
10. Nico Hülkenberg (Force India) 6
11. Max Verstappen (Toro Rosso) 6
12. Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso) 6
13. Sergio Perez (Force India) 5
14. Marcus Ericsson (Sauber) 5
15. Danyiil Kvjat (Red Bull) 4

csapatok:
1. Mercedes 159 pont
2. Ferrari 107
3. Williams 61
4. Red Bull 23
5. Sauber 19
6. Lotus 12
7. Toro Rosso 12
8. Force India 11