Hamarosan a plüssállat mesélhet a gyerekének

Fotó: AltoPress / Eric Audras

-

Megrendezték az első dolgok internetje (IoT) ötletversenyt Magyarországon, a nyertesek között számos olyan ötlet született, amely a közeljövőben megváltoztathatja a mindennapi életünket.


Az Internet of Things (IoT), avagy magyarul a dolgok internetje nem új keletű dolog. Manapság már az egyszerű háztartási eszközöktől elkezdve a komolyabb ipari berendezésekig egyre több helyen alkalmazzák az okos eszközöket összekötő technológiákat. Ilyen lehet az, amikor egy vállalkozó például a raktára adatait, egyebek közt a hőmérsékletet és a páratartalmat a mobiljáról tudja állandóan követni. De hogy egy hétköznapibb példát mondjunk, elképzelhető, hogy valaki például már autójában beállítja, hogy mire hazaér, már menjen a fűtés, kellemes zene szóljon, esetleg a sütő kezdje el sütni az előre bekészített húst. Ugyanakkor tény, hogy ez a mindennapos életben egyelőre keveseknek jelent megoldást, magát a versenyt is a jobb megismerés miatt alkották a szervezők.

A megmérettetésre elküldött magyar ötletekből az derült ki, hogy sokakat foglalkoztat az otthoni automatizálás mindenféle problémája, ezért a mérhető és elemezhető energiafogyasztástól, az előre programozható világításig több megoldás is megjelent a versenyen.

Az első helyezést végül a Meterreader csapat érte el egy olyan okos alkalmazás fejlesztésével, melynek segítségével elkerülhető, hogy le kelljen mászni a vízóra aknába, hiszen a rendszerük időjárástól, víztől, párától függetlenül küldi a fogyasztóórák mutatónak állását az okos telefonunkra. A második díjat a Dabox nyerte Okosház eszköz forgalmazóknak és üzemeltetőknek készült nyílt forráskód készítő és megosztó platformjával, ami könnyen kezelhető programozási felületet és letölthető smart-home program gyűjteményt ad a felhasználóinak.

A harmadik helyet a Plush-i szerezte meg, a többi megoldástól jelentősen különböző IoT eszközével, amely a gyerekek kedvenc plüss játékaira helyezhető fel különböző formában (kabát, belevarrható eszköz, nyaklánc, stb.) és amelyen keresztül lokáció alapú figyelmeztető, oktató üzeneteket, meséket vagy játékokat tud továbbítani bármely szülő.