Gyárban a jövő?

Fotó: MTI/MTVA / Szigetváry Zsolt

-

Az itthoni innovációs kultúra egyelőre több sebből vérzik, de az olyan új módszerek, mint a „startup gyár” modell segíthetik a felzárkózást - véli a Drukka.


A módszer lényege, hogy egy állandó – fejlesztőkből, projektmenedzserekből, marketingesekből álló - szakértői csapat párhuzamosan több startup építésén dolgozik. Így a kockázatok jelentősen csökkenhetek a Drukka szerint, hiszen az ötletekből jóval nagyobb arányban lesz piacképes termék, mint a spontán verbuválódó és az esetleges kudarc esetén szétszéledő startupok esetében.

A startup gyár modell már Magyarországon is működik, ennek egyik képviselője természetesen a Drukka stúdió. A szervezet tavaly 12 céget indított el, melyek közül több már befektetést is kapott. A legutóbbi nagy eredmény a Képáruház.hu, mely 2015 decemberében kapott 130 millió forintnyi tőkét a nemzetközi terjeszkedésre - olvasható a cég közleményében.

Hogy ez-e a tuti módszer, az persze egyáltalán nem biztos, ám az igen, hogy valamilyen változásnak el kell jönnie, hiszen az első nagy sikerek után továbbra is várja a magyar startup világ, hogy a Prezihez, Ustreamhez, vagy LegMeInhez hasonló sikerekről halljon.