Gyakorlóiskoláknak ígérget az államtitkár

Fotó: MTI Zrt. FotÛszerkesztısÈg / Szigetv·ry Zsolt

-

Palkovics László szerint egyes egyetemek nem is használják ki a lehetőséget, hogy hallgatóik saját iskolájukban készülhetnek tanárnak. Állítólag csak rájuk vonatkozna, hogy elveszik a sulit az egyetemtől.


Semmilyen döntés nem született és nem is fog születni a gyakorlóiskolák átvételéről az egyetemek és az iskolák véleményének figyelembevétele nélkül – jelentette ki az Emberi Erőforrások Minisztériuma felsőoktatásért felelős államtitkára az M1 aktuális csatornán.

Palkovics László elmondta, a felsőoktatásért felelős államtitkárság áttekintette az állami felsőoktatási intézmények által fenntartott gyakorlóiskolák működését. A vizsgálatok során elsősorban azt nézte meg a tárca, hogy az adott gyakorlóiskola mennyire tölti be azt a funkcióját, amelyre hivatott – vagyis, hogy megfelelő létszámú pedagógushallgató tölti-e ott a gyakorlati idejét.

Az államtitkár szerint a 70 intézményből mindössze 9 esetében tűnik úgy, hogy nincs elegendő pedagógushallgatója az iskolának, tehát a felsőoktatási intézménynek nincs feltétlenül szüksége arra a gyakorlóiskolájára. Annál is inkább, mert az érintett felsőoktatási intézmények több gyakorlóhellyel is rendelkeznek, továbbá az egyetemeknek lehetőségük van arra is, hogy szerződést kössenek egy iskolával, amely aztán szintén tud gyakorlóhelyként működni.

Ezért kérte azt az államtitkárság az érintett felsőoktatási intézményektől, hogy május 8-áig vizsgálják meg, valóban szükségük van-e az adott gyakorlóiskolára. Amint ezek a vizsgálatok lezajlanak, a tárca, az egyetemek és az érintett gyakorlóhelyek közösen hoznak majd döntést arról, hogy ki legyen az adott gyakorlóiskola fenntartója.

Amennyiben az a döntés születik, hogy egy intézmény kerüljön át a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ fenntartásába, különösebb változás nem fog történni, mivel ezek az iskolák most is állami fenntartásban vannak, hiszen az egyetemek is állami fenntartásúak. Az iskolák tehát nem szűnnek meg, ugyanúgy, ugyanolyan formában tudnak tovább működni, ahogyan eddig is működtek. Itt inkább az a kérdés, hogy a felsőoktatási intézménynek valóban feladata-e az, hogy egy olyan gyakorlóiskolát működtessen, amelyre egyébként nincsen szüksége – mondta Palkovics László.