Frissíteni kell az online kasszákat

Fotó: MTI/MTVA / Kallos Bea - Képünk illusztráció

-

A cégek 60-70 ezres költséggel számolhatnak.


Nem csak az online kasszák használatára kötelezettek köre bővül, a meglévő online pénztárgép engedélyeket is meg kell újítani, a gépeket frissíteni kell - írja az onlinekassza.hu. A cégek eszközönként mintegy 60-70 ezer forintnyi kiadással számolhatnak.

A frissítésre azért van szükség, mert változtak a korábban beüzemelt gépekre vonatkozó műszaki-technikai követelmények, kibővül az AEE egység kommunikációja, és az új szabály szerint a kasszáknak "átszemélyesíthetőnek" kell lennie, azaz átírhatónak az egyik vállalkozás nevéről a másikra. Az alig 1-2 éves eszközök frissítése mindenkinek kötelező és valószínűleg még az idén, vagy legkésőbb 2017 legelején sort kell rá keríteni.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter március 22-én jelentette be, hogy további ágazatokra terjesztik ki az online pénztárgépek kötelező használatát. A Magyar Közlönyben megjelent rendeletmódosítás szerint az érintett ágazatok szeptember 30-tól kizárólag a NAV rendszeréhez online kapcsolódó pénztárgéppel tehetnek eleget nyugtaadási kötelezettségüknek. Ezt a határidőt azóta január 1-re módosították.

Valószínűleg nem lesznek tarthatók az eredetileg tervezett határidők sem a kasszák újraengedélyeztetésére, sem az új kötelezettek kasszabeszerzésére. Utóbbiak esetében azért sem, mert kizárólag új engedéllyel rendelkező kasszát vehetnének, ilyen azonban még nem kapható.