Főváros: a Bálna mára Budapest meghatározó közösségi színtere lett

Fotó: VS.hu / Hirling Bálint

-

A fővárosi önkormányzat úgy látja, hogy a Bálna kereskedelmi és kulturális központ Budapest meghatározó közösségi színterévé vált idén. A gazdasági főpolgármester-helyettes szerint az épület 70 százaléka már ki van használva, igaz, még így is több mint 5000 négyzetméter kiadható tér maradt az épületben – írja a Nol.hu.


Bagdy Gábor beszámol arról, hogy látva a lanyha keresletet a Bálna kiadható helyiségei iránt, az alkalmi bérbeadás mellett döntöttek. Erre végül nagyobb igény mutatkozott, és a Duna-parti épületbe költöztették a Fővárosi Piac és Csarnok Igazgatóság használtcikk-piacát, a Budapest Galériát, legutóbb pedig a Közlekedési Múzeumot. Utóbbit előreláthatóan csak három évre, ráadásul az eseti rendezvényterületre.


A Nol.hu azt írja, hogy még így is azonban több mint 5000 négyzetméter kiadható tér maradt az épületben. A lap megkereste a fővárosi önkormányzatot, hogy mondják meg, pontosan hány bérlője van a Bálnának. Erre nem adtak választ, de kiemelték, hogy szerintük


a Bálna mára Budapest meghatározó közösségi színterévé vált.

„A bio- és antikpiac, illetve a kereskedelmi és vendéglátó funkciók mellett sokféle rendezvénynek ad otthont. Így például konferenciáknak, workshopoknak, tréningeknek, esküvőknek és fotózásoknak”– nyilatkozták a lapnak. Márciusban egyébként itt rendezte nemzetközi közlekedési konferenciáját a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület is nettó százezer forintért, bár ezt már nem az önkormányzat, hanem a Nol.hu teszi hozzá.


A főváros a nagy az érdeklődésre hivatkozva bízik abban, hogy egy éven belül kitehetik a „telt ház” táblát az épületre.


A Bálna tavaly nettó 388 millió forintot hozott a fővárosnak, ennyi bevételt terveztek az idei évre is. A bérlők mintegy 40 millió forinttal tartoznak. A Bálna egyelőre nem termel nyereséget, az üzemeltetési költség ugyanis megközelíti a 400 millió forintot, ráadásul az épület csaknem harmadát fővárosi intézmények foglalják el.