Fizetnie kell az Auchannak a megtévesztő reklámjai miatt

Fotó: VS.hu / Zagyi Tibor

-

Jogsértőnek találta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Auchan Magyarország Kft. több, összehasonlításokat tartalmazó reklámját, mert azok nem tárgyilagosan tüntették fel az árkülönbségeket. Az áruházakban kihelyezett összehasonlításokkal az Auchan tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot is folytatott, mert megsértette a szakmai gondosság követelményét. A GVH 56 millió forintos bírságot szabott ki.


A GVH megállapította, hogy a hipermarket-lánc megsértette az ellenőrizhetőség, illetve a tárgyilagos összehasonlítás követelményét a 2012 júniusától 2014 júniusáig az egyes Auchan áruházakban kihelyezett reklámtábláival. Az árelőnyöket megjelenítő termékkosarak ugyanis egyebek között eltérő darabszámú terméket tartalmaztak, az összehasonlított termékek nem voltak igazolhatóan azonosak, a kosárban az egyik termék akciós, míg a másik alapáras volt.

2013 novemberétől 2014 júliusáig a televíziós és rádiós reklámjaival is megsértette a tárgyilagos összehasonlítás követelményét, mert a fogyasztók nem kaptak objektív képet az árszínvonalak különbségéről.

A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy

  • a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott,
  • az intenzív és kiterjedt kommunikáció széles fogyasztói kört ért el.

Enyhítő körülményként vették viszont figyelembe, hogy az Auchan feltárta a hiányosságok egy részét, igyekezett javítani a hibákon, és a reklámok alkalmasak lehettek árverseny generálására.


Reagált az Auchan

Az Auchan Magyarország Kft. megkapta a GVH határozatát, amelyet tanulmányoz – tudatta a társaság. A határozat bizonyos megállapításait a vállalat elfogadja, azonban az indoklás egyes kijelentéseivel nem ért egyet, ezekkel kapcsolatban megfontolja a jogi lépések lehetőségét.