Feltalálnák a csomagok nélkül repülést

Forrás: AFP / JEWEL SAMAD

-

Egy startup megreformálná a légitársaságok működési modelljét, mondván, azok idejétmúltak. Elképzelhető az is, hogy a jövőben a csomagunkat nem a reptéren adjuk le, és csak a szállodánál fogjuk átvenni.


Az Uberhez vagy az AirBnB-hez hasonlóan forradalmi változásokat ígér módszereinek bevezetésével a légi közlekedésben egy startup – derül ki a CNN cikkéből. A Poppi viszont nem akar új légitársaságot indítani, inkább a jelenlegieket változtatná meg. A cél az, hogy az utasok jobb élményben részesüljenek, miközben az árak nem emelkednek. „A légitársaságok üzleti modellje és az, ahogy a repülőket üzemeltetik, számos lehetőséget ad a megújulásra” – vélte Devin Liddell, a Poppi marketingstratégiával foglalkozó szakértője.

Ilyen lehetőségnek nevezte azt a módszert, ahogy a légitársaságok jelenleg bánnak az utasok csomagjaival: miért ne lehetne az otthon közelében – például egy vonatállomáson, ahol az egész utazás elkezdődik – leadni azokat, és csak a szállodánál átvenni? Egy chipet helyeznének el a csomagokon, hogy azok útját egy applikáció segítségével bárki végig tudja kísérni. Ezáltal sok kényelmetlenségtől megkímélnék az utasokat, de a becsekkolás idejét is le lehetne rövidíteni.

A cég megszüntetné a repülőgépek belsejében található csomagtárolókat is, mondván, ehelyett olyan kis rekeszeket kellene beépíteni, ahol csak néhány személyes tárgy, például számítógépes táska vagy kabát férne el. Ezzel a megoldással a Poppi szerint a beszállási idő 70 százalékát is meg lehetne spórolni.

A Poppi szakítana az eddig osztálybesorolásokkal, mivel szerintük inkább a nyújtott szolgáltatásnak, mintsem a minőségnek kellene ezeket meghatároznia. Ennek megfelelően létrehoznának egy új kategóriát, a moziosztályt. Ez az utasok felé egy rendkívül exkluzív szolgáltatás lenne, hiszen a hosszú utakon egy mozi nyújtotta kényelmet élvezhetnének, miközben a légitársaság új kapcsolatokat építhetne ki a filmkészítőkkel és a tv-adókkal, ezzel is erősítve a gazdasági stabilitásukat.

A startup kezdene valamit a középső szék problémájával is: ugyebár mindenki vagy az ablak mellé szeretne ülni a kilátás miatt, vagy pedig a folyosó mellé, hogy kinyújtóztathassa a lábait. Nos, a gyűlölt középső szék egyfajta szponzorált hely lenne, azaz az itt ülők kaphatnának valamilyen kis ajándékcsomagot egy a légitársasággal kapcsolatban lévő cégtől.

Új elemként egy real time szolgáltatással folyamatosan tájékoztatnák az utasokat a várható késésekről, így csökkentve a terminálban töltött várakozási időt. Ide kapcsolódóan megváltoztatnák a kapus beszállási módszert is, mivel ennek átgondolása nemcsak a reptéren eltöltött időt csökkenheti, hanem az előzőekhez kapcsolódóan magát az utazási élményt is javíthatja. Ennek részleteiben azonban nem merültek el.