Felgyűrődött szőnyeg miatt kér milliós kártérítést a Lidltől egy nő

Fotó: AFP / MYCHELE DANIAU / AFP / MYCHELE DANIAU

-

Törött sípcsont és boka, műtét, majd mankózás, és rengeteg költség – a bolt szőnyegében megbotló nő szerint 14 millió forint jár neki a szenvedéseiért.


Egy 60 éves erzsébeti nő a Lidl egyik üzletében vásárolt tavaly októberben. Amikor az akciós újságos polchoz akart menni, elesett a felgyűrődött fémszőnyegben, amelyet nem vett észre, mivel a bevásárlókocsit tolta maga előtt. A Borsnak azt mondta, néhány pillanatra az eszméletét is elveszthette, mert nem emlékszik arra, hogy mi történt ezután, csak arra, hogy ott fekszik, és nagyon fáj a lába. A mentők negyven perc múlva érkeztek meg. Addig a feje mellett tolták el a kocsikat a vevők – mondta a lapnak a nő. Mivel a sípcsontja és a bokája is összetört, meg kellett műteni. Három hónapig járóképtelen volt, utána előbb járókerettel, majd mankóval járt. A botot még mindig használnia kell.

A rehabilitáció és a kezelés költségei miatt összesen 14 millió forintos kárigénnyel lépett fel a Lidllel szemben. Ebből 1,4 millió a felépülési időre vonatkozó kárigény, 6 millió forint nem vagyoni kárigény, vagyis sérelmi díj, a többi havi 60 ezres életjáradék, amelyet egy összegben kért. A cég 4 millió forintot ajánlott, ami jogelismerésnek nem minősül, és kizárólagosan egyezségkötés esetére vállalták megfizetni. Ezek után a nő lement 9,5 millióra, de a Lidl a további egyeztetéstől elzárkózott, a peres utat javasolták.

A Lidl kivizsgálta a balesetet, viszont úgy ítélte meg, hogy a károsult jogi képviselője túlzottan magas kártérítési igényt jelölt meg, ezért a felek nem tudtak békés úton megállapodni. Az ügyet biztosítási szakértővel is megvizsgáltatták, aki – a Lidl által ajánlott - 4 millió forint kártérítést tartotta reálisnak. Most a károsult részéről várnak egy jogilag megalapozott véleményre.