Ezt a brutális adrenalinfröccsöt vártuk

Fotó: DPPI Media / FLORENT GOODEN

-

Ha a versenyzői káromkodásokat tekintjük az izgalmak fokmérőjének, akkor is nagyszerűen teljesített az Ausztrál Nagydíj, de szerencsére más téren is csodálatosan alakult az idénynyitó futam – még ha a végeredmény kísértetiesen is hasonlított a tavalyi monoton sormintára. Kiemeltük a legjobb epizódokat, amelyek alapján kijelenthetjük: ha valamikor, akkor idén érdemes nézni a Forma–1-et.


01

A Ferrari ott van

Abban a pillanatban, hogy Sebastian Vettel magyar idő szerint hajnali hatkor lerajtolta a két Mercedest az Ausztrál Nagydíjon, nagyon erős meggyőződés lehetett úrrá rajtunk, hogy a 2016-os szezon nagyszerű lesz. Az érzés pedig csak tovább erősödött, amikor a Ferrari német pilótája már az első körben 1,5 másodperces előnyt tudott összehozni. A végeredményt látva persze azok, akik csak a leintés után keltek, azt gondolhatják, hogy unalmas vonatozás után megint bekövetkezett az elkerülhetetlen kettős Mercedes-győzelem, de a Ferrari nagyon rég volt ennyire esélyes arra, hogy megtörje Hamiltonék hegemóniáját. 



02

Maurizio Arrivabene arca

A szezon egyik legszórakoztatóbb időtöltésének tűnik majd Marizio Arrivabene testbeszédét figyelni. Tavaly sokkal önfeledtebb volt a gesztikulálása, idén azonban nagyon is tétje van Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen minden manőverének, és ez átütő erővel ül ki a Ferrari-főnök arcára. Lényegében a csapat teljes szezonját végigkövethetjük majd rajta.



03

Max

Tavaly is éreztük, de idén már meggyőződéssel állíthatjuk, hogy Max Verstappen a legjobb dolog, ami a Forma–1-gyel történhetett. Az utánpótlásért vagy az F1 jövőjéért aggódók fülének igazán balzsamosan hangozhatott például, amikor a háromszoros világbajnok Lewis Hamilton a rádión panaszkodott, hogy képtelen megelőzni „ezt a srácot”. 

Az Ausztrál Nagydíj után hivatalos: Hamilton rémálma, hogy egy Toro Rosso mögött kell autóznia, a nézők szerencséje pedig, hogy ez mind a két Toro Rossóra vonatkozik, hiszen Carlos Sainz sem adja könnyen magát. A fejlődéstörténetek kedvelői pedig külön örülhetnek annak, hogy Max Verstappen lényegében a pályán vetkőzi le a kamaszkorát: rég hallottunk olyan toporzékolást, mint amit a csapatrádión előadott, amikor nem tudta megelőzni a csapattársát. Csak azt sajnáljuk, hogy nem lehettünk  ott a Toro Rosso verseny utáni eligazításán.



04

Fernando Alonso újjászületett

És ezt nem képletesen, hanem szó szerint értjük. A McLaren pilótája akkorát bukott az Ausztrál Nagydíjon, hogy csodával ért fel, hogy ki tudta vakarni magát az autóból, és a saját lábán hagyta el a roncsot. Ugyanilyen csoda, hogy az a kevés, ami az autóból megmaradt, lényegében megmentette az életét. Ha esetleg illusztrációra lenne szükség ahhoz, hogy mire jutott a Forma–1 az elmúlt évtizedek biztonsági törekvéseivel, ezeket a képkockákat nyugodtan lehet mutogatni. De érdemes Nigel Mansellt is idézni, aki a Twitteren azt írta: azért szerencse is kell a túléléshez. 




05

Barátnők ki, apák be

A hiányérzet talán nem is volt elsőre egyértelmű, hiszen rengeteg volt az izgalom az ausztrál futam alatt, de tény, hogy a közvetítésből eltűntek a barátnők és feleségek, és a helyüket átvették az apák. A Toro Rosso már tavaly is pilótagyerekek játszótere volt, de idén újabb versenyzőcsaládból érkező fiút köszönthetünk Jolyon Palmer személyében a Renault-nál, ennek megfelelően Jonathan Palmer is megkapta a maga drámai másodperceit a közvetítésben, de az idősebb Carlos Sainz és természetesen Jos Verstappen is elengedhetetlen vágókép. Eljött az apa–fia-hétvégék kora. 



06

A hidegfejűség szobra: Kimi Räikkönen egy lángoló Ferrariban

Van abban valami nehezen meghaladható menőség, ahogy Kimi Räikkönen egy nyugodt mozdulattal kilép a Ferrarijából, miközben lángok nyaldossák a fenekét. A finn pontokat nem szerzett ugyan – még várni kell a balszerencse-sorozatának a végére –, de ő így is tud emlékezetes pillanatokat hagyni maga mögött.



07

Vettelre lehet számítani

Ha sapkával kell megdobni Lewis Hamiltont vagy pezsgővel leönteni Mark Webbert, a négyszeres világbajnok felnő a feladathoz. Míg Max Verstappen őrjöngéssel engedi szabadjára a benne élő kamaszt, addig Vettel inkább a csínyeket választja, és jól áll neki. A vállalati kommunikáció fellazításában a továbbiakban is számítunk rá. 




08

Ezt megemlegetik

Esteban Gutierrez versenyének véget vetett ugyan a horrorütközés Fernando Alonsóval, de Romain Grosjean megkapta a lehetőséget a parádézásra az Ausztráliában debütáló Haasszal. Lehet persze a szerencsés körülmények összejátszásának tekinteni a fantasztikus hatodik helyet, de tény, hogy az újonc csapat tapasztalt franciája simán maga mögött tudta tartani például Nico Hülkenberg Force Indiáját. És a Haas még a cukisági versenyt is megnyerte: a leintés után az elcsukló hangon ünneplő Grosjean azt se tudta, hányadik helyen futott be. Pedig a hatodik helye bekerül a történelemkönyvekbe.




09

Van, amiben bízhatunk

Egyrészt: ha Arnold Schwarzenegger azt mondja, hogy visszatér, akkor visszatér. 



Másrészt: lehetett volna mentegetni az új időmérő rendszert, hogy csak a gyerekbetegségek okoztak kínos csalódást, ha már elsiették a bevezetését, ne siessék el a kivezetését, és tulajdonképpen nem is az időmérő felépítésével, hanem a gumiszabályokkal van gond – ez száműzte a bokszokba az autókat, de az F1 ezúttal gyorsan észbe kapott, hogy korrigálni kell, és egy éjszaka és egy válságtanácskozás eredményeként visszahozta a régi időmérő rendszert. Lehet, hogy kínos volt a szombati kudarc, de Bernie Ecclestone biztosan elégedetten nyugtázta, hogy végre mindenki a Forma–1-ről beszél.