Ezekkel az újragondolt brit sportkocsikkal mi is csapatnánk

-

Gyári formatervezők más gyártók sportautóit rajzolták újra saját ízlésük szerint. Milyen lenne a Ford Capri, ha ma terveznék?


A Nissan, a Jaguar és a Morgan tervezőit meglepő feladatra vette rá a brit Autocar magazin: újrarajzoltattak velük néhány klasszikusnak számító brit sportkocsit, és nem választhattak saját házuk tájáról. Jonathan Wells a Morgantől a Ford Caprit választotta, Nakamura Siró a Nissantól az Austin-Healey 100-at, Julian Thomson a Jaguartól pedig a Lotus Elise S1-et.



Ford Capri

A Capri megtartotta a klasszikus lámpasort, de látványosan alacsonyabb övvonalat kapott a nagyobb kerekek mellé, így összességében zömökebb hatást kelt. Azért némi racionalitás is szorult a formatervbe, például sokkal jobb az aerodinamikája.


Austin Healey 100

Az Austin-Healey-nél is az aerodinamika játszotta a legfőbb szerepet. A légellenállási együtthatók szempontjából borzalmas, ám nagyon látványos karosszéria lényegében megmaradt, a padlólemez viszont egyetlen hatalmas diffúzorrá alakult. Emellett a mai igényeknek megfelelően szélesebb is lett a kocsi.


Lotus Elise

Az első szériás Lotus Elise sokkal fiatalabb társainál, mégis aránylag ez öregedett a legrosszabbul, így erre fért rá legjobban a frissítés. Ugyanakkor ezen is kellett a legkevesebbet dolgozni, és a végeredmény leginkább egy Porsche és egy Ferrari keverékére emlékeztet.