Ez történik a GoPróval, ha egy pénzügyi elemző belepofázik

Fotó: Flickr / Flickr

-

Pocsék az új verzió videószolgáltatása, és ha ez így marad, nem lesz több, mint egy okostelefon - mondta ki a verdiktet a világ egyik vezető pénzügyi tanácsadócége, a Morgan Stanley a bringások legújabb őrületéről. A hatás nem maradt el: az amerikai cégtől menekülnek a befektetők, zuhan az árfolyam. Így lehet, hogy még a fejlesztésekre sem marad pénze a GoPro-nak.


Bár mi nemes egyszerűséggel magára a kütyüre mondjuk azt, hogy "gópró", a GoPro Inc. valójában egy amerikai cég, amelynek az értéke jelenleg a legalacsonyabb ahhoz képest, amennyi a 15 hónappal ezelőtti tőzsdei bevezetésekor volt. A Morgan Stanley ugyanis megfelezte azt az árfolyamot, amelyre egy év múlva számít a hordható kamerákat gyártó vállalkozás részvényeire.

Az elemzők az új, kisebb Hero4 Session készülék eladási statisztikáira hivatkoztak, és ennek alapján 62 dollárról 32 dollárra módosították a célárfolyamot. A Morgan Stanley munkatársa, James Faucette úgy ítélte meg, hogy a GoPro-nak nem sikerült fejlesztenie a videószerkesztő és a videómegosztó szoftverét.


Ha nem változtatnak a szoftveren, attól tartok, a GoPro eszközök csak egy apró üzleti szegmensben lesznek alternatívái az okostelefonok videójának.

A GoPro júliusban dobta piacra a Hero4 Session verziót, amely 40 százalékkal könnyebb és 50 százalékkal kisebb, mint a Hero4 Black és Silver modell.

A részvények árfolyama mindenesetre azonnal zuhanni kezdett a New York-i tőzsdén.



A 29,33 dolláros ár a legalacsonyabb azóta, hogy a kaliforniai cég papírjait bevezették a Nasdaqra 2014. június 25-én a 24 dolláros árfolyamon. A vállalkozás idén már 54 százalékos esést produkált a tőzsdén, miután a befektetők tartanak az Apple és a többiek versenyétől.

Miközben azonban a GoPro bevétele csökken a kamerák és a tartozékok eladásából, a társaság elkezdett terjeszkedni a médiapiacon. Árusítani kezdte az extrém sportokat űzők által készített felvételeket. A GoPro a Bloomberg amerikai hírügynökség tudósítása szerint az év első felében már 120 millió dollárt költött marketingre, igaz, a kutatás-fejlesztési büdzséjének a terhére.

A GoPro a szíriai konfliktusban is szerepet kapott az elmúlt hetekben. Az orosz hadsereg gépei a bombázásaikat közvetítik, a helybéliek pedig a támadásokról készítenek megrázó felvételeket.