Ez lesz az az év, amikor George Clooney-t elrabolják

Forrás: UIP

-

Tarantino már berúgta az ajtót, őt követi az egomán Steve Jobs, a medvével birkózó Leonardo DiCaprio, a nővé változó Eddie Redmayne, a leszbikus Cate Blanchett és persze Batman. Ezt a tizenöt filmet ajánljuk az első harmadévből.


Steve Jobs (Bemutató: január 14.)

Aaron Sorkin (Az elnök emberei, Social Network) forgatókönyvéből végül mégsem David Fincher, hanem Danny Boyle rendezte a filmet, amely nagyjából valós időben mutat be három rövid epizódot Steve Jobs életéből 1984-ben, '88-ban és '98-ban. A nagy svunggal induló film menet közben kissé veszít a lendületéből, de azért lebilincselően festi meg egy ember portréját, még akkor is, ha az az ember néha jobban hasonlít Michael Fassbenderre, mint Steve Jobsra.



A visszatérő (The Revenant, bemutató: január 14.)

Leonardo DiCaprio egy vadász-prémkereskedőt alakít az 1820-as években játszódó téli westernben, amelyben mindenféle látványos és rémisztő viszontagságon megy keresztül, hála a hatásvadász Alejandro González Inárritu (Birdman) ügyes rendezésének.



Mustang (Bemutató: január 21.)

Jó szándékú, szépen megcsinált tanmese, amelyből az derül ki, hogy bizony, bizony, a világnak még mindig vannak olyan – tőlünk annyira nem is messze eső – részei, ahol a nők jogait korlátozzák. Ezzel öt török lánytestvér történetén keresztül szembesülünk, akiket serdülőkorba lépve apjuk és nagyanyjuk gyakorlatilag bebörtönöz, és előre elrendezett házasságokba kényszerít. A nagy kérdés: elviszi-e az Oscart a Saul fia elől?



A dán lány (The Danish Girl, bemutató: január 28.)

Tom Hooper mutatós kivitelezésű, papírvékony mélységű filmekben (A király beszéde) utazik, de ez most szerencsésen jött össze: a bámulatos Eddie Redmayne és partnere, Alicia Vikander élettel és emberséggel töltik meg a szépelgő képeket. A 20-as évek Dániájában játszódó, megtörtént eseten alapuló film arról szól, hogyan alakul egy festő házaspár élete, amikor a férj rájön, hogy valójában női identitása van, és úgy dönt, nemváltoztató műtétnek veti alá magát.



A szoba (The Room, bemutató: január 28.)

Nyilván nem láthatta mindenki a Michael című 2011-es, kőkemény osztrák filmet egy pedofil férfiról, aki egy kisfiút tart fogva a házában, és nem mindenki olvasta el Natascha Kampusch könyvét sem – na, nekik lesz újszerű és megrendítő Lenny Abrahamson (Frank) regényadaptációja a fészerben fogva tartott fiatal nőnek és kisfiának a viszontagságairól.



Brooklyn (Bemutató: február 4.)

Ízléses film egy huszonéves lányról (Saoirse Ronan), aki az 50-es évek kilátástalan Írországából New Yorkba költözik, ahol szép lassan új életet épít fel magának. De mi lesz, amikor a családi kötelékek hazahívják? A válaszig nem túl izgalmas úton jutunk el, de a filmet kellemes nézni, ha nem is olyan gyomorba vágó élmény, mint John Crowley korábbi kiváló rendezése, az Andrew Garfield főszereplésével készült Boy A.



A nagy dobás (The Big Short, bemutató: február 4.)

Ki ne akarná egy filmben látni Christian Bale-t, Ryan Goslingot, Brad Pittet és Steve Carellt? Még akkor is, ha a téma ismét a 2008-as gazdasági válság, amelyet Adam McKay félig-meddig humoros formában tálal nekünk. A főhősök különböző pénzügyi manőverezők, akik idejében kiszagolják a közelgő válságot, és azt is kitalálják, hogyan húzhatnak hasznot a többség kárából.



Carol (Bemutató: február 11.)

Jó későn, de legalább még az Oscar-díj-kiosztó előtt befut hozzánk Todd Haynes filmje, amelyet a szezon egyik nagy díjesélyesének tartanak – cikkünk írásakor még nem tudni, a két főszereplő, Cate Blanchett és Rooney Mara közül melyiküket jelölik, hacsak nem mindkettőjüket. A Patricia Highsmith regénye alapján készült, 50-es években játszódó leszbikus szerelmi és felnövéstörténet szépnek szép, de a lenyűgöző képeken túl sok izgalmat nem tartogat. Itt írtunk róla.



Spotlight (Bemutató: február 18.)

Tom McCarthy (Az állomásfőnök) rendezése visszafogott, életszerű, mégis nagyon izgalmas dráma, erős színészi alakításokkal – felér a legjobb újságírós filmekhez. Annak a 2001-es tényfeltáró cikksorozatnak a megszületését mutatja be, amelyben a Boston Globe nemcsak azt leplezte le, hogy a katolikus papok közt sokkal elterjedtebb a pedofília, mint azt bárki hitte, hanem azt is, hogy az egyház ezzel pontosan tisztában volt, és módszeresen igyekezett titkolni. Az igazságot többek közt Michael Keaton, Mark Ruffalo és Rachel McAdams tárja fel.



Férfiak és csirkék (Maend & Hons, bemutató: február 18.)

Az egyik legmenőbb dán író-rendező, Anders Thomas Jensen (Ádám almái, Zöld hentesek) új agymenéssel jön, amelyben két fivér (Mads Mikkelsen és David Dencik) megtudja, hogy nem az a biológiai apjuk, akit egész életükben annak hittek, hanem egy szigeten élő, rejtélyes genetikus. Úgy döntenek, hogy utánajárnak a múltjuknak, és ennek során nemcsak három féltestvérükre, hanem bizarr titkokra is fény derül.



Ave, Cézár (Hail, Caesar!, bemutató: február 25.)

Az előzetes alapján a Coen testvérek új filmje három korábbi munkájuk, A nagy Lebowski, a Hollywoodi lidércnyomás és A nagy ugrás kellemes elegyének tűnik: az 50-es években játszódik a hollywoodi kulisszák mögött, egyik főhőse egy problémás filmsztár (George Clooney), a másik egy „fixer” (Josh Brolin), akinek az a dolga, hogy megoldja a problémákat. Például azt, hogy a sztárt éppen elrabolták. Scarlett Johansson, Tilda Swinton, Ralph Fiennes, Jonah Hill és Channing Tatum is szerepel.



Zoolander 2 (Bemutató: március 17.)

Ben Stiller és Owen Wilson visszatér a két lassú felfogású modell szerepében, akiknek ezúttal egy hírességeket tizedelő sorozatgyilkos kézre kerítésében kell segédkezniük. A nemtelen szupermodellt alakító Benedict Cumberbatchtől kezdve az Interpol-ügynök Penélope Cruzon keresztül Justin Bieberig és Ariana Grandéig kábé mindenki legalább egy cameo erejéig felbukkan a filmben, ami az előzetes tanúsága szerint nem lesz kevésbé kattant, mint az első rész volt.



Tiszta szívvel (Bemutató: március 24.)

Till Attila eddig egy szuper rövidfilmet (Csicska) és egy szellemes vígjátékot (Pánik) rendezett, úgyhogy nagyon bízunk második egész estés filmjében is, amely kerekesszékes bérgyilkosokról szól, és állítólag vígjátéki és drámai elemek keverednek benne. Természetesen ismét itt van a rendező múzsája, Thuróczy Szabolcs, mellette két mozgáskorlátozott színész, Fenyvesi Zoltán és Fekete Ádám játssza a legfontosabb szerepeket.



Batman Superman ellen – Az igazság hajnala (Batman v Superman: Dawn of Justice, bemutató: március vége)

Akik utálják a szuperhős- és képregényfilmeket, azok idén nyáron különösen sokat fognak sóhajtozni, és a dömping már tavasszal elkezdődik Zack Snyder filmjével. Ben Affleck Batmanje összekap Henry Cavill Supermanjével, miközben Lex Luthor (Jesse Eisenberg) az emberiség ellen tör. Hát, mi ettől csak mértékkel jövünk izgalomba, de legalább a szereplőgárda impozáns: felbukkan benne Diane Lane, Amy Adams, Jeremy Irons és Holly Hunter is.



Lánytesók (Sisters, bemutató: április 28.)

Tina Fey és Amy Poehler már nagyon régóta kollégák (Saturday Night Live, Bébi mama) és barátok, most újra együtt komédiáznak, mint két, különböző okokból nem rendezett életű testvér, akik elhatározzák, hogy egy utolsó, fergeteges bulit csapnak abban a házban, ahol felnőttek. Reméljük, vicces lesz.



Kövesd a VS.hu kultúrarovatát a Facebookon!