Egy Volvo, egy tank, több mint ezer kilométer

-

Csak sztrádán csökkenhet 1000 kilométer alá a hatótávolság.


Folytatódik a Bukszán a takarékos autók bemutatása. Ezúttal a Volvo egyik legtakarékosabb változata, a V40-es széria D2-es modellje kerül sorra, amelyet durván 800 kilométeren át nyúztunk városban, sztrádán egyaránt. Az autót 2 literes - 120 lóerős - dízelmotor hajtja.



  • Városban a tényleges fogyasztás 6 liter, és mivel a tank 62 literes, egy teli tartállyal 1000 kilométer lehet menni.
  • 90-es sztrádatempónál alig 4 literrel beéri, 100-110-es átlaghoz 5,3 liter kellett neki, tehát ennél a két sebességnél 1100-1500 kilométerre is elég lehet az üzemanyag. 130-as sebességnél 6,3 literes fogyasztást mértünk, így ennél a tempónál nem biztos, hogy kijön 1000 kilométer egy tankból, de majdnem eléri.
  • öt év alatt az értékvesztés nélkül 2,16 millió forintot kell az autóra költeni (benzin, szerviz, biztosítás), így egy kilométer 29 forintra jön ki.


A Volvo legtakarékosabb modelljét 2 literes, 120 lóerős motorral szerelik. Listaára 8,1-8,2 millió forint, de akciósan jellemzően már 7,5 millióért elhozható.

Az autó valóban igen takarékos. A Buksza közel 800 kilométeren át közlekedett vele, szokás szerint városban, emellett autópályán 90-nel és 130-cal is. Azt is lehet mondani, hogy ezer kilométeres autó, a tankja ugyanis 62 literes, és ennyi üzemanyaggal városban is lehet több mit ezer kilométert menni, de sztrádán is, ha nem megyünk végig 130-cal. Az autó a takarékosságot egy "e" betűvel ünnepli, a műszerfalon a fogyasztásmérőnél felvillanó jelzés azt mutatja, hogy valóban takarékosan vezetünk.

Az üzemanyagköltség évente a Buksza sztenderdje szerint (évi 15 ezer kilométer, ebből 10 ezer kilométer város, 5 ezer pedig sztráda) 283 ezer forint, ha 130-cal megyünk az autópályán. Ha viszont beérjük 90 km/órával, akkor 248 ezer forint lesz az éves gázolajszámla. Erre jön rá a 67 ezer forintos biztosítás. A Volvo szervizkalkulátora szerint 20 ezrenként kell menni kötelezőre, a második évben (20 ezer kilométer) 94 ezer forintot, a harmadikban (40 ezer kilométer) 177 ezer forintot kell fizetni, a negyedikben (60 ezer kilométer) pedig 138 ezer forintot fognak kérni. Az ötödikben (75 ezer kilométer) nincs költség. A hatodikban azonban jelentős lehet a számla, a 80 ezres szerviz 361 ezer forint lehet. (A szervizköltségeket tájékoztató jellegűek.)


Öt év alatt 90-es sztrádatempónál összesen 1,98 millió forintot kell az autózásra költeni, 130-as autópálya-sebességnél pedig a városi fogyasztással együtt 2,162 millió forintba kerül majd a Volvo V40 D2-es való autózás. Ez kilométerenként 26,4, illetve 28,8 forintot jelent értékvesztés nélkül.


Az értékvesztés minden autónál a legnagyobb kiadást jelenti. A szóban forgó autónál a Volvótól kapott adatok szerint évi 15 ezer kilométernyi úttal számolva az első évben az eredeti ár 65 százalékát éri az autó, az ötödik évben pedig a 39 százalékát. Ez a 7,5-8,2 millió forintos újkori árral számolva az első évben 2,6-2,8 milliós tételt jelent, öt év alatt pedig 4,6-5 millió forintot veszít az értékéből az autó.