Erre cseréli le a napocskát az MVM

Fotó: VS.hu / Adrián Zoltán

-

Sokmilliárdos arculatváltás előtt áll a paksi erőművet is magába foglaló állami cégcsoport, fontos pillanatot csíptünk el.


Új logót raktak fel a Magyar Villamos Művek székházára a napokban. Szemfüles olvasónk le is fotózta.



Mire mi odaértünk, már éppen letakarták a kíváncsi szemek elől a cégcsoport új jelképét, és már csak ezt láttuk.



Ennek megfelelően az MVM-nél úgy tettek, mintha a dolog meg sem történt volna, legalábbis nem válaszoltak múlt heti érdeklődésünkre, hogy valóban lecserélik-e a logót.


Közben viszont érkezett szerkesztőségünkbe egy megkeresés, hogy szakértői interjú keretében vegyünk részt az új arculati elemek bevezetését megelőző kutatásban. A felmérést a Nézőpont-csoporthoz tartozó Kutatópont Kft. végzi.

A hivatalos információ ennyi, iparági körökben viszont úgy tudják, több milliárd forintra rúg az összeg, amennyit az új logóra költ el az állami cég. Ezzel azt a napocskát cserélik le, amelyet még szűk egy évtizeddel találtak ki, és amely a mai napig ott lengedezik a zászlón a székház előtt.



Az a székház előtt, amelynek a szomszédos telkén hamarosan építkezni kezdenek, az MVM ugyanis 11 milliárd forintból új otthont szeretne a cégcsoport tagjainak. Jelenleg az MVM-csoport több vállalata bérelt irodákban működik, és ezek havi összköltsége 60 millió forint. A vállalat tehát hosszabb távon spórolni szeretne ezen.


Az MVM-nek az utóbbi egy-két évben jelentősen csökkent a jövedelmezősége, mert előbb a gáztárolók megvásárlása, majd a rezsicsökkentés következményei jelentősen apasztották a korábban több 10 milliárd forintos profitot elérő céget.

A székházépítés és az arculatváltás költsége ugyanakkor együttesen a 15 milliárd forintot is meghaladja, főleg, ha a cégcsoport összes olyan eszközét egyszerre váltják le, amelyen szerepel a szimbólum, a munkaruháktól kezdve a papír-írószeren keresztül a hirdetési felületekig. Cikkünk megjelenése után kaptunk egy levelet az MVM-től, amelyben az áll, hogy "az előzetes becslések alapján a csoportszintű arculatváltás teljes költsége meg sem közelíti a milliárdos nagyságrendet".

Úgy tudni, hogy az arculatváltást is az a Trinity nevű ügynökség gondozza, amely tavaly sikert sikerre halmozott az MVM-csoport közbeszerzésein. A Trinity International Communications Kft.-nek 2015 márciusa óta Kuna Tibor a tulajdonosa, aki a kétezres évek közepén a Fidesz-frakció kabinettitkára volt, és baráti kapcsolatot ápol Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel.


UPDATE:


Cikkünk megjelenése után az MVM levelében azt írta, hogy ""az előzetes becslések alapján a csoportszintű arculatváltás teljes költsége meg sem közelíti a milliárdos nagyságrendet.""