Elmeszelte a GVH a Demján Sándor által kitüntetett vállalkozót

-

A vásárlók megtévesztése, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 1,2 millió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Immunotic Kft.-t. Vezetője, Szloboda Balázs 2012-ben az év vállalkozója és az év feltalálója volt Szabolcsban, a VOSZ díját magától Demján Sándortól vette át.


A közlemény szerint az Immunotic Kft. által előállított és forgalmazott Immunotic készülékcsaládot a cég 2013 augusztusa és 2014 decembere között a honlapján, közösségi oldalakon, a saját blogján olyan gyógyító hatásokkal népszerűsítette, amelyeket nem tudott a tudomány elvárásainak megfelelő bizonyítékokkal alátámasztani. A fogyasztók azt gondolhatták, hogy számos betegség kezelhető a készülékek használatával.

A GVH szerint az Immunotic Kft. megalapozatlan egészségre vonatkozó állításokat tett honlapján és a Facebook oldalán a vizsgált időszakban ImmunoSlim készülékével összefüggésben, mondván, a normál testsúly, vagyis a fogyás vagy a hízás különösebb megerőltetés nélkül, pusztán a gép rendszeres használatával elérhető. Az eszköz hatékonyságára vonatkozó állításait azonban nem igazolta bizonyítékokkal - szól a hivatali közlemény, amely kiemeli, a versenyhivatal a jogsértéssel érintett árukból realizált, időarányos árbevétel 5 százalékát tekintette a bírság alapösszegének.

A GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy a jogsértéssel érintett termék bizalmi jellegű, a megcélzott fogyasztói kör jelentős része az egészségügyi problémáik miatt fokozottan kiszolgáltatott valamint, hogy a jogsértő kommunikáció 16 hónapig volt elérhető - olvasható a közleményben.

A versenyhivatal enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a honlapi tájékoztatások egy része a fogyasztók szűk köréhez jutott el, a blog látogatottsága alacsony volt és az egyes kommunikációs eszközökön figyelmeztető tájékoztatások szerepeltek arról, hogy a készülékek nem gyógyítanak.

A GVH felhívta a figyelmet, hogy a vállalkozásoktól olyan bizonyítékokat vár el az egyes állítások igazolására, amelyek egyrészt alátámasztják gyógyító vagy egészségre vonatkozó állításaikat, másrészt megfelelnek a tudomány elvárásainak, és e bizonyítékokkal rendelkezniük kell már a reklámjaik közzététele előtt.