Elgurult a VW-motormérnökök gyógyszere?

-

Két új csodamotor a Volkswagentől: egy, a rali világbajnokság által inspirált 275 lóerős háromhengeres és egy W12-es.


Felfoghatnánk német humornak is a Volkswagen legutóbbi bejelentését, Friedrich Eichlertől, az erőforrások fejlesztéséért felelős főnöktől azonban távol állt a tréfálkozás: a németek tényleg gyártani akarnak egy hagyományos turbóval és egy elektromos kompresszorral szerelt, háromhengeres motort, amely 275 lóerő teljesítményt és 270 Newtonméter nyomatékot tud – és mindezt a Polo WRC-n kipróbált technológiákat használva. Sőt, az elektromos kompresszor a későbbiekben valószínűleg a turbódízel motorokon is meg fog jelenni a Volkswagennél.

A másik újdonság a nagyobb Audiban, Volkswagenekben és Bentley-kben szolgálatot teljesítő W12-es motor utódja: a hatliteres erőforrás 600 lóerőt és 900 Newtonméter nyomatékot tud felmutatni, és felszerelik hengerlekapcsolási- és súrlódáscsökkentő technológiákkal is, hogy a széndioxid-kibocsátása 250 gramm alatt maradjon kilométerenként.