Életmódtanácsok Orbán Viktornak

Forrás: Facebook/Orbán Viktor

-

Orbán Viktor és Lévai Anikó Story magazinnak adott interjújából megannyi érdekes részlet kiderül a házaspár életviteléről. Napvilágra került azonban néhány olyan szokás is, amelyen talán érdemes lenne változtatnia a miniszterelnöknek. Ebben próbálunk segíteni neki.


Az ország első emberének is szüksége van a pihenésre!

Nem tudjuk, hogy ez a munkakörével jár-e, de Orbán Viktor ijesztően keveset – az interjú szerint négy órát – alszik, és ezen az sem javít, hogy papírlappal és tollal az éjjeliszekrényén teszi. Nem tudjuk, hogy ennek hátterében a legtöbbünket érintő alváshalogatás játszik-e szerepet, vagyis a miniszterelnök facebookozás vagy egy jó tévésorozat miatt nem képes időben ágyba bújni, vagy a munkahelyi leterheltsége olyan nagy, hogy az már az alvás rovására megy, de egy 2013-as interjú alapján az utóbbira tippelünk. Akkor Hoppál Péter, a Fidesz szóvivője árulta el, hogy a főnöke igen kemény tempót diktál, és az alvás nem tartozik a prioritásai közé.

Csakhogy az alvást nem lehet következmények nélkül mellőzni: a statisztikák alapján közrejátszik a közlekedési balesetekben, a munkahelyi hibákban és a napi feladatok nehézkes elvégzésében. És akkor még nem is szóltunk az egészségi kockázatokról: a cukorbetegség, az elhízás és a depresszió kialakulásáért is felelhet az alváshiány, szóval egyáltalán nem jó viccelni vele.



A rendszeres, pihentető alvás ezzel szemben elősegíti a szellemi frissességet, az immunrendszer működését, az anyagcserét. Bár természetesen egyénenként is változik, hogy kinek mennyi alvásra van szüksége, a tudomány jelenlegi állása szerint 7-8 óra az optimális alvásidő, vagyis a négy óra semmiképp sem tűnik kielégítőnek, különösen úgy, hogy kormányfőnek alighanem a rendkívül jótékony délutáni szunyókálásra is csak ritkán adódhat lehetősége.



Lévai Anikó szembenézett a gardróbban rejtőzködő szörnyeteggel

Lévai Anikóra az interjúban elejtett mondata alapján szívesen bíznánk a gardróbunkat. „Jól variálható ruhatáram van, az idők folyamán megtaláltam a legpraktikusabb megoldásokat” – válaszolta a miniszterelnök felesége arra a kérdésre, hogy mennyi ruhával készül egy-egy hivatalos útra. Egy átgondolt ruhatár rengeteg stressztől megóv, és megspórolhatjuk vele a döntésképtelenséggel töltött hosszú perceket is, és az interjúból arra következtetünk, hogy Lévai Anikó szembe mer nézni a gardróbban rejtőzködő szörnyeteggel.



Ne akarjunk szexibbek lenni Ryan Goslingnál!

A mackónadrággal azonban nem lennénk olyan szigorúak, mint Orbánék, akik még a kollégiumban megegyeztek, hogy egyikük sem viseli még otthon sem ezt a magyar néplélekhez visszavonhatatlanul hozzánőtt ruhadarabot. A mackónadrágot igazságtalanul kiáltották ki az egyik legkegyetlenebb kapcsolatgyilkosnak, és még Eva Mendesnek is visszavonulót kellett fújnia, miután kijelentette, hogy ez a ruhadarab az első számú válóok Amerikában. Ne már, hiszen Ryan Gosling is ezt viseli!



A tojás oké, de a szalonnával csínján kellene bánni

Hogy a miniszterelnök rendszeresen húsztojásos rántottával táplálja a családját, számunkra azt bizonyítja, hogy képben van az étkezéstudomány éppen aktuális álláspontjával, miszerint a tojás a barátunk, sőt már-már szuperételnek számít. Javasolnánk is, hogy az Orbán család ne csak hétvégén fogyassza, hanem minden nap, így gondoskodni tudnak a fehérje- és vitaminellátásukról is. A rántottához használt sok szalonna és a disznóhús iránti szenvedély miatt azonban kicsit aggódunk a miniszterelnök koleszterinszintjéért.

Ha már ennyire nem bír ellenállni az általa töltött kolbásznak és füstölt sonkának, javasoljuk, hogy fogyasszon mellé minél több olyan ételt, amely jótékonyan hat a koleszterinszintre, vagyis zöldséget, gyümölcsöt, teljes kiőrlésű gabonát, szójatermékeket, olajos magvakat (itt felértékelődik a meccsnézés közbeni szotyolázás szerepe), és igen, csokoládét is.


Orbán Viktor, Semjén Zsolt, csokipapír


Papp László és Rocky nyomdokain

A koleszterin csökkentéséhez, valamint általában egészségünk megőrzéséhez azonban a stressz csökkentése és a rendszeres testmozgás is elengedhetetlen. Utóbbit a miniszterelnök is szem előtt tartja, legalábbis „ha észreveszi, hogy 10-15 kiló felszaladt rá, kemény fizikai munkába kezd, hogy ledolgozza a felesleget”, és akár két-három órán keresztül is képes fát vágni a fogyás érdekében.

A favágás valóban hatékony módja testünk acélozásának, hogy mást ne mondjunk, a háromszoros olimpiai bajnok Papp László is ezzel a módszerrel edzett, miként a filmtörténet leghíresebb bokszolója, Rocky Balboa is beépítette a favágást a felkészülésébe.



A gyakorlat kitűnően erősíti nemcsak a has-, hanem a teljes törzsizomzatot, ám mint a legtöbb intenzív mozgás, az ízületeket igencsak igénybe veszi. Mozogni természetesen jó, és nemcsak azért, mert köze van a fogyáshoz, hanem, mert jól érezzük magunkat tőle, és segít levezetni a stresszt. A két-három órás favágás azonban kicsit monotonnak tűnik, mondhatnánk, unalmas, és ha csak rohamszerű fogyásvágyunkban nyúlunk a fejsze után, túlságosan is megterhelő lehet az érintett izomcsoportoknak.

A mozgás szeretetének elmélyítése és a szervezet kiegyensúlyozott terhelése érdekében inkább többféle mozgásforma variálását ajánljuk a miniszterelnöknek, akár egy személyi edző testre szabott programja alapján.


Orbán Viktor, életmód


Itt egyen salátát a miniszterelnök!

Bár Orbán az interjúban elmondja, hogy a diétát nem neki találták ki, az életmódszakértők sokszor sulykolt mantráját idézve megjegyeznénk, hogy ha a kormányfő tényleg fogyni akar, akkor muszáj lesz mégis csak figyelmet fordítania az étkezésre is. Van is kéznél néhány remek ötletünk, hol juthat a fővárosban remek salátákhoz, amelyek nemcsak egészségesek, de elég kiadósak, így a koplalástól való ódzkodás a miniszterelnök számára sem lehet többé kifogás.


Sopszka saláta


Ne dőljünk be az elmetrükköknek!

Az interjúból az is kiderül, hogy amikor fiatal, hátizsákos párként Nyugat-Európában utazgattak, Orbán Viktor Párizsban itt a piros, hol a piroson eljátszotta a vésztartaléknak szánt 500 frankjukat.

Nem feltételezzük, hogy a kormányfőt komolyan veszélyeztetné a szerencsejáték-függőség, de ahogy ő maga szokta mondani, az ördög nem alszik, ezért a biztonság kedvéért ajánljuk neki ezt a cikket.

Hogy tájékozott, jó eszű fiatalemberként Orbán Viktor bedőlt egy olyan primitív szélhámosságnak, mint az itt a piros, hol a piros, az azt mutatja, hogy a pszichológia törvényei rá is ugyanúgy hatnak, mint bárki másra, vagyis bizonyos ingerekre egy közjogi méltóság is ugyanolyan kiszámíthatóan reagál, akár egy molylepke a villanykörte fényére. Hogy a jövőben kivédje a hasonló trükköket, érdemes lehet elolvasnia ezt a cikket, melyben összegyűjtöttük, hogyan csapják be különféle praktikákkal az agyunkat nap mint nap úgy, hogy észre sem vesszük.


Orbán Viktor, életmód


Mi a közös Orbán Viktorban és David Beckhamben?

Mivel az interjú középpontjában Orbánék családi élete áll, természetesen szó esik a gyerekről és a gyereknevelésről is. Bár a szülővé válás férfiakra gyakorolt hatásáról jóval kevesebb kutatás született, mint az anyaságról, mint ebben a cikkünkben kifejtettük, az apaság szó szerint átprogramozza az férfiak agyát, megváltozik az értékrendjük, másképp-járnak kelnek a világban. A jelenséget akár a miniszterelnök életrajzában is tetten érhetjük, hiszen első gyermeke, Ráhel 1989-ben, vagyis abban az évben született, amikor Orbán a Nagy Imre újratemetésén elmondott nagy hatású beszédével fellépett a politika nagyszínpadára, míg a második gyermek, Gáspár 1992-ben, nem sokkal a Fidesz konzervatív fordulata előtt jött a világra.

A Storynak Orbán elmesélte, hogy a lányai mindig leveszik a lábáról, és mindent azonnal megbocsát nekik, Gáspárnak viszont „néha le kell törni a szarvát”. Sajnos konkrét sztori nem olvasható a mindig érdekesebb apa-fiú kapcsolatról, egy másik híres focistadinasztia, David és Brooklyn Beckham viszont éppen a napokban mutatta be egy lehetséges módját az emlegetett szarvletörésnek.


A video posted by Germayne Ho (@susumilque) on