Életbiztosítással csaptak be nyugdíjasokat

Fotó: MTI / Varga György

-

Hazugság volt, hogy napi száz forintért egymilliós temetési költségeket is áll a 4Life Direct életbiztosítása – állapította meg a GVH. A cég fellebbez a döntés ellen.


Összesen 99 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a 4Life Direct Kft.-re és a Red Sands Life Assurance Company (Europe)-ra. A hivatal szerint a két cég az Időskori Biztonság életbiztosítást megtévesztő állításokkal népszerűsítette, és azt a hamis látszatot keltette, hogy a biztosítást a 4Life Direct Kft. nyújtja.

Az Időskori Biztonság életbiztosítást a közvetítő honlapján, rádió- és televízióreklámokban, a teletexten, online hirdetésekben, szórólapokon, direkt marketing levelekben és sms-ekben is hirdették 2012 decembere és 2015 májusa között. A GVH szerint ezekben a hirdetésekben hamisan azt sugallták, hogy a biztosítás már „akár napi 100 Ft-ért” „érdemi segítséget jelent a temetési és egyéb költségekben”, illetve „a családjának kifizetett készpénz akár a 3 500 000 Ft-ot is elérheti, amely segítségükre lesz, ha Ön már eltávozott”.

Napi 100 forintért azonban legfeljebb 50 ezer forint biztosítási összeg volt elérhető a reklámokkal megcélzott nyugdíjas korosztály számára, a hirdetésekben hivatkozott egymilliós temetési költség fedezésében pedig ez az összeg nem nyújt érdemi segítséget.

Az sem igaz, hogy a biztosítást a közvetítő 4Life Direct Kft. nyújtja, hiszen a szolgáltatást a valóságban a Magyarországon képviselettel és fiókkal nem rendelkező Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited biztosítja.

A GVH a 4Life Direct Kft.-vel szemben 63 millió forint, a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited-re pedig 36 millió forint bírságot szabott ki. Súlyosító körülményként értékelte mindkét vállalkozás esetében többek között, hogy a megcélzott fogyasztói kör tagjai koruk miatt sérülékenyek és kiszolgáltatottak, figyelemmel a rendelkezésre álló életbiztosítási lehetőségek szűkös kínálatára; továbbá a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott. Enyhítő körülmény volt ugyanakkor az, hogy a két vállalkozás a versenyfelügyeleti eljárás megindítása után a minimális biztosítási összegeket kivezette kínálatából.

A 4Life Direct mindenesetre nem fogadja el a döntést. Közleményükben jelezték: fellebbezni fognak ellene. A cég szerint a Magyarországon is látható hirdetéseket a világ számos országában láthatták, ahogy a reklámozott terméket is forgalmazták, máshol mégsem marasztalták el a céget miatta.