Egyszerre több szakaszon eshetnek neki a 3-as metrónak

Fotó: MTI / Máthé Zoltán

-

2019-ben lehet kész a metró felújítása, mozgólépcsőket cserélnek, lifteket telepítenek, ha mindenki rábólint.


A vonal rekonstrukciós munkálatai közel egy időben, novemberben kezdődhetnek meg az északi, a Lehel tér és az Újpest-Központ állomás közötti, valamint a déli, a Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közötti szakaszokon – derült ki a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésére benyújtott előterjesztésből.

A Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek által jegyezett dokumentum szerint a kivitelezést három fő építési ütemre lehet osztani. A három szakasz kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárások lefolytatása egy időben történik, így a középső szakaszon is megkezdhetők lesznek a felújítási munkák. Ezt segíti elő az, hogy a déli és északi szakaszok építésének ideje alatt a középső szakaszon a metró csökkentett üzemidőben, hajnali fél öt és este nyolc óra között közlekedne, így a megnövelt éjszakai üzemszünetben és a hétvégi vágányzárak idején a középső szakasz felújítási munkái is végezhetők.

A déli és északi szakasz átépítését, forgalomba helyezését követően a középső szakaszt tervezik majd lezárni – olvasható.

Mint írták, a munkálatok idején az utasokat pótlóbuszokkal szállítják. A kivitelezés optimális esetben novemberben kezdhető meg, a metróvonal forgalomba helyezésének határideje 2019. június vége, a korszerűsítési munkák kivitelezésének teljes befejezése 2019. szeptember 30.

A projekt várhatóan 137,5 milliárd forintból valósul meg.



A projekt keretében az állomásokat és a felszíni épületeket is felújítják. Felvonókat telepítenek az Újpest-Központ, a Gyöngyösi utca, a Forgách utca, a Lehel tér, a Nyugati pályaudvar, a Deák Ferenc tér, a Corvin negyed, a Nagyvárad tér, a Népliget és a Határ út állomásokon. Funkcionálisan új mozgólépcső építenek ki az Újpest-Városkapu, a Gyöngyösi utca, a Dózsa György út, a Lehel tér, a Nagyvárad tér, valamint az Ecseri út állomásokon.

A felújítás során a meglévő „kis emelőmagasságú”, valamint az Arany János utcai és Nyugati pályaudvari állomásoknál a „nagy emelőmagasságú” mozgólépcsőket kicserélik, továbbá a meglévő „nagy emelőmagasságú” mozgólépcsőket teljesen felújítják.

A 3-as metróvonal hossza 17,3 kilométer 20 állomással. A vonalon 120 méter hosszú szerelvények futnak. A vonalon naponta mintegy félmillió ember utazik.

A projekttel kapcsolatos döntéseket tartalmazó előterjesztés elfogadásával a testület támogathatja a projektről szóló, a BKV Zrt. és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közötti támogatási szerződés megkötését.

A Fővárosi Közgyűlés a jövő szerdai ülésén tárgyalhat még a rekonstrukció miatt szükséges járműpótlásról is. Az erre vonatkozó előterjesztést – mint írták – „későbbi időpontban” bocsátják rendelkezésre.