Egyáltalán nem abban a teában van a gyümölcs, amelyben gondolná

-

A legdrágább termékben több az aroma, mint a gyümölcs, és fordítva. Nyugodtan vegye a legolcsóbbat a gyereknek is, mert azzal jár jól.


A Tudatos Vásárlók Egyesülete 36 koffeinmentes erdeigyümölcs-teát, köztük 6 gyerekteát vizsgált meg, hogy milyen arányban tartalmazzák a névadó gyümölcsöt, aromát és adalékanyagokat.

Az első három helyen a Tesco saját márkás termékei szerepelnek, mindössze néhány pontos eltéréssel (49-44 pont), mivel magas arányban tartalmazzák a névadó gyümölcsöt, és ezeket százalékosan fel is tüntették. Az első helyen végzett Tesco Forest Fruit Infusion Erdeigyümölcs-ízű filteres gyümölcstea volt egyúttal az egyetlen, amely nem tartalmazott aromát, a többi 35 termék legalább egy aromát tartalmazott.

Már jóval kevesebb ponttal (23,5 -15 pont), de sorban ezeket követi a CBA, a Marks&Spancer és a Penny Market saját márkás terméke. A Marks&Spencer tea kivételével mindannyian a legolcsóbbak közé tartoznak 6 Ft/g alatti egységárral, de még ez utóbbi is az ár alapján középkategóriás.

A lista végén is volt bőven a saját márkás termékekből. A legkevesebb pontot a Rossman King’s Crown áfonyás joghurtos teája érte el a sok adalékanyag miatt. Megosztott utolsó előtti helyen végzett: a Teekanne Málna- és szederízesítésű gyümölcstea, a Pickwick Gyümölcs és gyógynövénytea a meggy, a málna és a vörösáfonya ízével, a Gárdonyi Teaház Eper bodza méz ízesített gyümölcstea, a Milford Fekete ribiszke-cseresznye tea.

A gyártók jelentős része nem tünteti fel pontosan, hogy milyen arányban vannak az összetevők a termékben. Ahol ez mégis kiderül, ott elég lehangoló a kép – írják a Tudatos Vásárlók. Az eper-, málna- vagy erdeigyümölcs-teák legnagyobb arányban almát, hibiszkuszt vagy csipkebogyót tartalmaznak. A 36-ból 12 terméknek 2% vagy ennél kevesebb a névadógyümölcs-tartalma.

A tesztben szereplő 6 gyerektea vizsgálata is azt támasztotta alá, hogy mivel koffeinmentes termékről van szó, nem érdemes gyerekterméket választani (hacsak nem a cuki dizájnt akarjuk megfizetni), ugyanis a gyártók ezekből sem spórolták ki az aromát, viszont a névadó gyümölcsöt annál inkább.