Drágább lett a nagy bevásárlás

Fotó: MTI / Czeglédi Zsolt

-

A három hazai kiskereskedelmi üzletlánc egy-egy hipermarketjét vizsgálva úgy találták, csak egyben csökkentették az árakat.


Az Auchan, az Interspar és a Tesco egy-egy hipermarketjét járták végig újra havi körképükben a Privátbankár munkatársai. Az árakat figyelve azt találták: szolidan ugyan, de tovább emelkedett a nagy bevásárlás ára.

A múlt hónaphoz képest az Auchan volt az egyetlen, ami engedett áraiból: a számla végösszege 5,5 százalékkal alacsonyabb lett, mint egy hónapja. A Tesco viszont 4,7 százalékot emelt árain, az Interspar pedig 2,8 százalékot.



Az előző hónaphoz képest a tej és a sajt is átlagosan 15 százalékkal olcsóbban szerezhető be . Még egyes szénsavas üdítőknél és a pezsgőnél mértek 10 százaléknál nagyobb havi árcsökkenést. Nagyot ugrott viszont a krumpli ára (38 százalékkal drágult, és így drágább a chips is 22 százalékkal). 15 százalékos áremelkedést mértek egyes felvágottaknál és májasoknál, és hasonló mértékben drágult az alma is.

Tavaly szeptemberhez képest viszont mindhárom áruházban nőttek az árak, igaz, az Auchanban csak néhány forinttal,10-15 százalékkal csökkent a sajt, a margarin, a pezsgő és a kóla ára, 10-20 százalék körüli mértékben drágult viszont a csirkemell, a tea és az alma. A legnagyobb, 30 százalékot meghaladó éves áremelkedést a cukornál és a krumplinál észlelték.