Degeszre ehetik magukat a britek olcsó homárral

Fotó: Cultura Creative / Judith Haeusler

-

Öldöklő karácsonyi homárverseny van a Tesco, az Aldi és a Lidl közt. A tét nagy: ki tud majd több homárt eladni karácsonykor.


Az egész ügy az elmúlt hónapban kezdődött, amikor a Lidl olyan homárt dobott a piacra 4,99 fontért, amelyikről a hatóságok is elismerték, hogy azt fenntartható módon halászták, azaz közben nem károsították a környezetet.

A lehetőség az Aldit sem hagyta hidegen, így homárfarkat árul 9,99 fontért, sőt ígérete szerint a karácsony előtt 4 nappal már teljes homárt is lehet nála venni.

És akkor jött a Tesco, amely szintén előállt a saját, alacsony árazású termékével: a szupermarket egész, fagyasztott homárt árul mindössze 6 fontért. A Telegraph éles szemű újságíróra azt is észrevette, hogy ez bizony valamivel nagyobb is, mint a Lidl által akciózott termék – amit először egyébként 5,99 fontért árultak.

„Az ügyfelek között érezhetően nő az igény a luxustermékek iránt” – magyarázta az akciót a Tesco helyi szakértője, avagy „fagyotthal-vásárlója”, Gary Mannion. Szerinte a lényeg, hogy amikor megveszi a homárt, akkor ne a kisebbet és olcsóbbat vegye, mivel az kevesebb húst kínál.

Az érdeklődés mindenesetre nagy, a Tesco adatai szerint idén 25 százalékkal nőtt a kereslet a tengeri herkentyűk irán úgy, hogy a karácsonyi felfutás még hátravan. Tavaly egyébként az Egyesült Királyság összesen 2600 tonna homárt importált, ami jelentős növekedés a 2009-es 1900 tonnához képest.