Csúnyán vesztésre áll az átalakított TV2 a nézettségi versenyben

Fotó: MTI / Mohai Balázs

-

Az RTL Klubnál valószínűleg pezsgőt bontanak: a TV2 a teljes népességben és a kereskedelmileg fontos korcsoportban is visszaesett, sőt, a korábban verhetetlen Tények nézettsége is jelentősen csökkent.


Mind a teljes népesség körében, mind a hirdetők számára fontos 18-49 éves korcsoportban vesztésre áll a TV2 a nagy rivális RTL Klubbal szemben – írja az Index a múlt heti nézettségi adatok birtokában. A nézettség elképesztő csökkenése azt is jelentette, hogy húsvétkor főműsoridőben a TV2 történelmi mélypontra esett vissza, csak 9 százalékos közönségarányt hozott.

A tavaly októberben tulajdonost váltott – Andy Vajna kormánybiztos érdekeltségébe került – csatorna számára különösen az lehet fájó, hogy a korábban verhetetlen esti hírműsora, a Tények is jelentősen vesztett nézettségéből: az RTL Klub Híradója a múlt héten minden nap rávert 7-10 százalékpontot a 18-49 éves korcsoportban.

A délutáni szappanopera-sávban ugyan a TV2 jól teljesít a teljes népesség körében, de ez a reklámozókat annyira nem érdekli, mert nem a nyugdíjasokra céloznak. Ez után, főműsoridőben viszont minden nap zuhan a közönségarányuk. Mint arról többször írtunk, a tulajdonosváltás óta alaposan átszervezték a tévét, Szalay Vivien személyében új hírigazgató érkezett, viszont sorban mondtak fel a munkatársak, akik nem akartak részt venni a csatorna irányváltásában.

Érdekesség a nézettségi adatokban, hogy szombaton késő délután a Duna TV Gasztroangyal című műsora megverte a két kereskedelmi tévét a teljes lakosságban, 11,3 százalékos közönségaránnyal.