Csak szigorú feltételekkel szüntethetik meg telefonos csomagunkat

Fotó: MTI / Balogh Zoltán

-

Alapesetben nem kell félnünk attól, hogy ha nem fogadtuk el a szolgáltató szerződésmódosítását, akkor megszünteti a csomagunkat. Lehet ilyen, ha teljesülnek az egyoldalú módosítás szigorú feltételei, de akkor a jogalapnak világosnak kell lennie.


Egy olvasónk pár napja azt írta lapunknak, hogy a Telenor ügyfélszolgálata megkereste, mivel ő nem fogadta el a szerződésmódosítást, a csomagot megszünteti, de választhat egy másik csomagot. Az ügyfél szerint ő a felajánlott másik csomaggal rosszabbul járt volna, ezért még nem válaszolt a szolgáltató ajánlatára.


A szolgáltatóknál július elseje óta lehetett a tarifáik emelése miatt olyan nyilatkozatot tenni, hogy nem fogadjuk el a szerződésmódosítást.

Megkerestük a Telenort, hogy valóban megkeresett-e ügyfeleket a fenti csomagváltási ajánlattal, de mostanáig nem válaszolt. A nemrég szintén szerződésmódosításokat kezdeményező Telekom viszont igen, ahogy a szolgáltatókat felügyelő Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) is.

Az NMHH kérdésünkre azt a választ adta, hogy a szolgáltatók csomagot élő szerződés mellett nem szüntethetnek meg, csak akkor, ha az ügyfél is beleegyezik vagy ha az egyoldalú módosítás szigorú feltételei teljesülnek. Ennek jogalapjára azonban érdemes rákérdezni, tanácsolta az NMHH.

Ráadásul a médiahatóság elnökének augusztus elsején lép hatályba egy új rendelete, amely „még hatékonyabb oltalomban részesíti a fogyasztókat, és átláthatóbb szabályozási környezetet alakít ki a hírközlési piacon”.

A Magyar Telekom pedig azt a választ adta lapunknak, hogy azok, „akik a díjváltozást elutasító nyilatkozatot tesznek, változatlan feltételekkel vehetik igénybe a szolgáltatást”.


Eddig kevesen panaszkodtak

Az NMHH-tól azt is megkérdeztük, hogy érkeztek-e hozzájuk panaszok a szolgáltatókra azután, hogy ügyfeleik elutasították a szerződésmódosítást. A médiahatóság közlése szerint kevesebb mint tíz panaszt kapott, és ezek is főként a Telenor ügyfélszolgálatának elérhetetlenségéről és az ügyfélszolgálaton kapott tájékoztatás elégtelenségről szóltak.

A hatóság közölte még, hogy hivatalból is figyelemmel kíséri a szerződésmódosításokat, emellett a szolgáltatók havi rendszerességgel küldenek beszámolót arról, hogy hozzájuk hány előfizetői panasz érkezett és ezekkel kapcsolatban milyen intézkedést tettek. Az első ilyen jelentések azonban még csak később érkeznek meg az NMHH-hoz.