Csak a reklámpiacon 5 milliárdot bukott Simicska

-

Az RTL-nek sem könnyű.


Simicska Lajos médiabirodalmába 77 százalékkal kevesebb állami reklámpénz áramlott az év első hét hónapjában - írja a Világgazdaság. Egy évvel korábban a listaáron számolt 19,9 milliárd forintos állami reklámbüdzséből még 36 százalékot hasítottak ki Simicska médiacégei, az idei 13,8 milliárdos állami büdzséből viszont már csak 12 százalékot.


A Class FM-nél például 85 százalékkal esett vissza az állami reklámbevétel, a Magyar Nemzet is 75 százalékkal kevesebb, listaáron 150 millió forintnyi állami reklámhoz jutott.


Csúnya bukta máshol is

Az RTL a 25. lett az állami hirdetők által leginkább preferált médiák toplistáján, míg tavaly az 5. volt, bár már akkor is ötödannyi állami pénzt kapott, mint a TV2. Idén már csak alig több mint 100 millióhoz jutott.

A TV2 2,2 milliárdnál is több állami reklámhoz jutott, bár az állami költés összege visszaesett, a pénz jelentős része ugyanis a kábeltévékhez vándorolt.