Blatter fia járhat jól a forradalmi techonlógiával

Fotó: AFP / PIERRE-PHILIPPE MARCOU

-

Egy ötletes újítás alaposan megdobhatja a tévés sportközvetítések árait. Philippe Blatter cége máris lecsapott a szolgáltatásra.


A hirdetők és a közvetítési jogok tulajdonosai biztosan jól járnak, de a nézők sem találkoznak többé a hazájukban amúgy sem kapható termékek reklámjával egy technikai újításnak köszönhetően – írta a Sportsmarketing.hu.

A topligás fociközvetítésekben és a Bajnokok Ligája-meccseken szinte naponta láthatunk hirdetőtáblákat, rajtuk furcsa-egzotikus, de legalábbis itthon nem kapható márkákkal. Ezeknek a hirdetéseknek nyilvánvalóan nincs semmiféle kereskedelmi hatásuk, ám sikerült megoldani, hogy egyazon közvetítés során más-más látszódjon a reklámtáblán az egyes országokban.


A Viz Eclipse technológia a kameramozgás képalapú követésén alapszik: a speciális tartalmat a televíziós adatfolyamba építik bele valós időben anélkül, hogy megzavarnák az élő közvetítést. A pálya szélén található LED-es hirdetőtáblákat virtuálisan cserélik le régióspecifikus reklámokra. A táblák felülete előtt mozgó játékosok vagy játékvezetők sem jelentenek problémát, a látvány teljesen valósághű. A technológia statikus és mozgó képeket használó LED-táblák esetén is működik.


A Viz Eclipse már túl van az első tesztelési körön, most következhet az élő közvetítések tesztelése. A tervek szerint a 2016/17-es szezontól lépnének piacra vele, először csak a fociban, majd fokozatosan a többi sportágban is. A technológiát kifejlesztő Vizrt cég máris exkluzív megállapodást kötött az Infront sportmédia-ügynökséggel a szolgáltatásai értékesítésére. A Sepp Blatter fia, Philippe Blatter vezette Infront rengeteg jogtulajdonossal áll kapcsolatban, és hatalmas tapasztalata van a digitális médiában.