Bírósági végzéssel fenyegetik a Wizz Airt az utaspanaszok miatt

Fotó: MTI / Szigetváry Zsolt

-

A brit Polgári Légi Közlekedési Hatóság két másik fapadost is megfenyegetett, mert nem veszik figyelembe a menetrendet.


Három légitársaságnak kell jogi lépésekkel szembesülnie amiatt, hogy miként kezelik az utasok által elszenvedett veszteségeket a járatok összevisszasága miatt. A brit Polgári Légi Közlekedési Hatóság (CAA) a BBC-vel közölte, hogy az ír Aer Lingus, a brit Jet2 és a magyar Wizz Air még mindig nem változtatta meg üzletpolitikáját a panaszok kezelésében.

Andrew Haines, a CAA vezetője úgy fogalmazott, hogy az utasoknak minden okuk megvan rá, hogy csalódjanak a trióban. A hatóság fél éven át vizsgálta, hogy a légitársaságok miként kompenzálják az utasokat a késések miatt, és miként tájékoztatják őket a jogaikról. Ezt követően intézkedett a három légitársasággal szemben, amelyek, ha nem tesznek eleget az elvárásoknak, akkor bírósági végzést fognak kézhez kapni.

Az Aer Lingus és a Jet2 mindeddig nem adott kellő bizonyítékot arra, hogy előzetesen tájékoztatnák az utasokat a jogaikról. A Jet2 és a Wizz Air nem győzte meg a hatóságot arról, hogy következetesen fizetnek ellentételezést azokért a késésekért, amelyeket technikai hibák okoztak. A Jet2 és a Wizz Air mindössze kétéves időtartamot biztosít a panaszra, holott a hatóság szerint a jogszabályok hat éven át adnak lehetőséget a panasz benyújtására a bíróságok felé.

A Wizz Air szóvivője azt mondta, hogy újra megvizsgálják a kártalanítási eseteket. Daniel de Carvalho ugyanakkor kitartott amellett, hogy az angol bíróság jóváhagyta a panasztétel lehetőségének két évre korlátozását.