Az utasok nyakába ömlött a víz a zsírúj villamosmegállóban

Fotó: MTI/MTVA / Mohai Balázs / MTI/MTVA / Mohai Balázs

-

Áztak az emberek az 1-es villamos néhány megállójában a keddi viharban. Tavaly májusban adták át a felújított óbudai vonalszakaszt. A BKK azt írta, éppen javították a tetőt, azért volt mindez.


Gyalázatos minőségben készültek el az 1-es villamos gigantomán megállói, mindegyik beázik – írta a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület a keddi vihar utáni Facebook-bejegyzésében. A VEKE egy utas fényképes posztjára reagált: a Flórián téren készült képeken a megálló tetejéről ömlő víz látható, amint a szintén fedett részen található lépcsőkön végighömpölyög.


Az összes gigantomán megálló, melyet a BKK leváltott vezérigazgatója erőszakolt ki, ilyen gyalázatos minőségben készült...

Posted by VEKE on 2015. június 10.

A BKK megkeresésünkre azt közölte, „jelenleg tart a vízelvezetési rendszer garanciális javítása a Flórián és a Szentlélek tér megálló perontetőjénél. Emiatt a vízelvezető vápáknál a tető ki van bontva, az ázást ez okozta. A javítás után ezek a jelenségek végleg meg fognak szűnni”.


Görbül is

Az 1-es villamosnak az Árpád hídtól a Bécsi útig tartó óbudai szakaszát 2014. májusban adták át. A vonal déli végét Újbudán a Fehérvári útig meghosszabbították, ezt a részét idén márciusban avatták fel. Az 1-es villamos a 3-as villamos vonalának felújításával és a Gubacsi útig történő meghosszabbításával a projekt költsége – a villamosok beszerzésével együtt – 44 milliárd forint volt.

Egy éve a sínekkel volt gond. Az 1-es villamos vonalának felújítását végző Városi Vasútépítő Konzorciumnak 14-ből 12 darab úgynevezett síndilatáció (sínek közötti hézag, hogy a melegben a sínnek legyen helye tágulni) környékén található hibát kellett garanciálisan javítania, mivel a sínszálak deformálódtak. Az érintett vonalszakaszon 30 kilométeres sebességkorlátozást kellett bevezetni a garanciális javítások idejére.