Az EU rácáfolt Lázárékra, egyre zavarosabb az M4-es ügye

-

A 444-nek Brüsszelben azt mondták, ők nem kérdőjelezték meg a sztrádaépítési tendert. Pedig a magyar kormány erre hivatkozva állította le azt.


A 444 szerint nem igaz, amit Lázár Jánosék az M4-es alföldi sztráda ügyében mondanak. A kormányzat kedden jelentette be, hogy leállították az M4-es autópálya Fegyvernek és Abony közti szakaszának építését. „Az ok az Európai Bizottság által felvetett gyanú, miszerint a kivitelező cégek kartellmegállapodást kötöttek, ami ellentétes az uniós joggal” – közölte Csepreghy Nándor, fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkár, idézi fel a lap.


A 444 azonban rákérdezett a 160 milliárd forintos ügyre az Európai Bizottságnál, és Sophie Dupin de Saint Cyr, a bizottság szóvivői szolgálatának munkatársa a következőt válaszolta: „A tenderezést nem kérdőjeleztük meg”. A lap szerint ebből következik, hogy kartellgyanút sem állapíthattak meg Brüsszelben.

Hozzáteszik: a kormány bejelentése azért is érthetetlen volt, mert erre az útszakaszra hiába kért a magyar kormány EU-s pénzt, Brüsszel nem adott, azaz beleszólása sem lehet az ügybe. Csepreghy Nándor erről azt mondta, másfél hete, szakértői szinten, informálisan jelezték a bizottság munkatársai, hogy kartellt gyanítanak, és ezért nem tudnak pénzt adni az útépítésre.

Az útépítési költségeket egyébként a kormány decemberben már egyszer jóváhagyta. „Ha azóta a Miniszterelnökségen rájöttek, hogy akkor rosszul döntöttek, és mégis túl drága így, akkor világos, hogy vizsgálatot indítottak. Csakhogy érthetetlen, hogy a vádat miért adták az Európai Bizottság szájába”, elemzi a helyzetet a 444.