Az eltűnt maláj gép roncsdarabját vizsgálhatják Franciaországban

Fotó: MTI/EPA/MAXPPP/QUOTIDIEN DE LA R / Raymond Wae Tion

-

Franciaországba szállították további vizsgálatokra azt a repülőgéproncs-darabot, amelyet az indiai-óceáni Réunion szigetén találtak, és amelyről már bebizonyosodott, hogy egy Boeing 777-esről való, vagyis ugyanolyan típusú gépről, mint amilyen tavaly márciusban tűnt el az Indiai-óceán felett.


A szárnydarabot szállító repülőgép szombat hajnalban landolt a párizsi Orly repülőtéren. A gondosan ládába csomagot roncsdarabot közúton, a rendőrség kíséretében szállítják a délnyugat-franciaországi Toulouse-ba, ahol a francia védelmi minisztériummal kapcsolatban álló egyik laboratóriumban vizsgálják meg. A roncsdarab mellett talált barna színű bőrönddarabot is vizsgálatnak vetik alá ugyanott.

A Boeing vállalat és Malajzia szakértői is részt vesznek a vizsgálatban. Az eredmények a jövő hétre várhatóak.

A szóban forgó, közel kétméteres szárnyalkatrészt a tengerpart tisztításán dolgozó munkások találták meg szerdán Saint-André de La Réunionnál. A rajta talált kódszám igazolta azokat a feltételezéseket, hogy egy Boeing 777-es repülőgépről való, vagyis ugyanolyan típusú gépről, mint amilyen tavaly márciusban tűnt el a térségben.

Szakértők egybehangzó véleménye szerint a fékszárnyként is működő csűrőlapot (flaperon) mosta partra a tenger. Olyan, mozgatható szárnydarabról van szó, amely közvetlenül a szárny kilépő élén, a gép törzse mellett található.

Martin Dolan, az ausztrál közlekedésbiztonsági hivatal egyik illetékese közölte, egyre biztosabb abban, hogy a roncsdarab az eltűnt MH370-es járatról való, mert – mint fogalmazott – nem rögzítettek más olyan esetet, amikor egy Boeing 777-es elveszítette flaperonját. Hozzátette ugyanakkor, hogy a gépdarab megtalálása nem segít a katasztrófa helyszínének megállapításában, mert az elmúlt 16-17 hónap alatt a tengerben sodródó gépdarabok meglehetősen nagy területen szóródhattak szét az Indiai-óceánon.

A Malaysia Airlines Boeing 777-es típusú gépének eltűnése a polgári légiközlekedés történetének egyik legnagyobb talánya. A gép Kuala Lumpurból tartott Pekingbe 239 emberrel a fedélzetén 2014. március 8-án, és egy órával a felszállás után eltűnt a radarok képernyőjéről. Azóta a gépnek semmi nyomát nem találták, az Ausztráliától nyugatra az Indiai-óceánban hónapokon át folytatott intenzív kutatások ellenére sem