Az Alstom nem vállalja a 3-as metró szerelvényeinek felújítását

Fotó: MTI/MTVA / Máthé Zoltán

-

Kiszáll a metrótenderből az Alstom - írja a Népszabadság. A francia gyártó szerint ugyanis egyszerűen nem éri meg az M3-as metróvonal szerelvényeit felújítani, olcsóbb és költséghatékonyabb is lenne, ha a BKV vadonatúj kocsikat vásárolna.


Az Alstom Transport a lap pénteki cikke szerint azzal indokolta döntését, hogy a felújítás mindössze 20 évre garantálná a régi járművek további működését. Az Alstom ezért inkább új szerelvények beszerzését javasolja, amelyek biztonságosabb, kényelmesebb és költséghatékonyabb módon szállítanák az utasokat legalább 30 évig. Ez a megoldás a cég számításai szerint éves költségszinten mintegy 15 százalékkal kevesebbe kerülne az üzemeltető BKV számára.



A metrótenderen a gazdasági, műszaki alkalmasságot vizsgáló első körből öten jutottak tovább: a Budapestre most villamosokat szállító spanyol CAF, a Prágában hasonló orosz kocsikat felújító Skoda, az orosz utódállamokban jelentős számú szerelvényt felújító észt Skinest Rail, az eredeti orosz gyártó Metrowagonmash, illetve a 2-es és 4-es metróvonal új járműveit szállító Alstom. Ezek szerint ez utóbbi végül kiszáll a versenyből.


Az említett vállalatok képviselőit a jövő hétre egyeztetésre hívja a BKV, a gyártók testközelből szemrevételezhetik a metrókocsik állapotát. Kívánságra egy próbakört is tehetnek, hogy a szerelvények mellett a felújítandó vonatirányító rendszert is próbára tegyék - írja a Népszabadság.