Ami szent és sérthetetlen marad a Ferrariban

-

A Ferrari megtartja a V12-es szívómotort, inkább elektromossággal oldják meg a környezetvédelmi normák teljesítését.


A Ferrari nem dobja ki a V12-esét, és nem is veszi kisebbre. Nemrég a Porsche jelentette be, hogy összes alapmodellje turbós lesz, a szívómotorokat pedig megtartja a teljesítményorientált GT modelleknek. Hasonlóképpen cselekszik a Ferrari is, de – miután turbósította a Californiát és a 458 utódját, a 488 GTB-t is – a V12-es szívómotor szent és sérthetetlen marad, legfeljebb kap némi elektromos rásegítést, mint a LaFerrariban és az FXX K-ban.

Az említett két szupersportkocsin kívül jelenleg csak az FF és az F12-es használja a 6,3 literes, V12-es szívómotort. Könnyen lehet, hogy az egyébként is bonyolult, négykerék-hajtásához külön tengelykapcsolót használó FF-ben vagy esetleges utódjában simán felbukkanhat a KERS-rásegítés, vagy akár az első kerekek hajtását is teljesen átveheti egy villanymotor.