Alexandra és Ulpius nyomán folytatódik a kiadói piac átrendeződése

Fotó: MTI/MTVA / Marjai János / MTI/MTVA / Marjai János

-

A Central Médiacsoport bevásárolta magát az Animus Kiadóba. A Central éppen egy évvel ezelőtt vette meg a finnektől a népszerű női és bulvárlapokat is kiadó Sanomát.


A Central Médiacsoport megvásárolta az Animus Kiadó üzletrészének 50%-át. A cég 2003 óta foglalkozik könyvkiadással. Az Animust 1991-ben alapították. Egyebek között olyan sorozatokkal vált ismertté, mint a Kisokos zsebnyelvkönyvek, de az igazi sikert a Harry Potter-regények, illetve a nagy népszerűségnek örvendő skandináv krimik (köztük a Millennium-trilógia és Jo Nesbo művei) kiadása hozta meg számukra.

„A két kiadó tevékenysége jól kiegészíti majd egymást, hisz míg a Central elsősorban az igényes és szép kivitelű ismeretterjesztő és mesekönyvekkel, addig az Animus Kiadó nagyrészt fikciós könyvekkel, bestsellerekkel van jelen a piacon. A tulajdonrész megvásárlását követően az Animus Kiadó továbbra is függetlenül, saját nevét megtartva, a már kialakult portfólióját továbbépítve jelenteti majd meg könyveit, nyomtatott és online portfóliónk teljes támogatását élvezve” – nyilatkozta Varga Zoltán, a Central Médiacsoport Zrt. tulajdonos-vezérigazgatója.

A kiadó vezetésében a jelenlegi tulajdonosok, Balázs István és Gábor Anikó mellett Szemere Gabriella ügyvezetőként vesz részt a Centrál Médiacsoport részéről. Az Animus éves árbevétele 200-300 millió forint, amin néhány tízmilliós nyereséget produkál.

Az elmúlt hónapokban erőteljes átrendeződés zajlott a hazai könyvpiacon. Egyrészt a Matyi Dezső által irányított Alexandra-cégcsoport eladósodósa rántotta mélybe az egész szakmát, miközben a Libri-cégcsoport igyekezett betölteni az esetlegesen keletkező űröket, az utóbbi hetekben pedig az Ulpius kiadó csődje okozott gondot az ágazatban.