Akkorát bukott az F1-es időmérő, hogy már a következő futamon ejthetik

Fotó: MTI/EPA / Srdjan Suki

-

Már Bahreiben új rendszer jöhet, az újítás nagyon nem jött be.


Akár már a következő Forma–1-es versenyen, az április első hétvégéjén sorra kerülő Bahreini Nagydíjon más lehet az időmérő edzés lebonyolítása, miután az idénynyitó ausztrál futam szombati kvalifikációján csalódottságot keltett az új formátum.

A szabályalkotók és a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) illetékesei azt remélték a módosítástól, hogy a versenyautók több időt töltenek majd a pályán az időmérő alatt. A változtatás lényege, hogy a három részből álló kvalifikáció minden szakaszában – meghatározott idő elteltével – 90 másodpercenként esik ki egy-egy pilóta. Az előzetes várakozások azonban nem váltak valóra, Ausztráliában az utolsó percekben alig vagy egyáltalán nem köröztek az autók az időmérő egyes szakaszaiban.

A Forma–1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone szombaton azt mondta, a módosítás ötlete a FIA-tól származik, de ha a szövetség és a csapatok beleegyeznek abba, hogy ezen változtassanak, akkor ez már Bahrein előtt megtörténhet. „Nekem más ötletem volt, én azt mondtam, hagyjuk békén az időmérőt – tette hozzá a 85 éves brit üzletember. – Viszont az előző verseny első 10 helyezettjének az aktuális időmérőn elért idejéhez hozzáadhatunk pluszmásodperceket. Csak hozzáadjuk, és kész, az időmérő marad, mégis megváltozik a rajtrács, így a verseny legalább kétharmadában sokkal izgalmasabb lenne a viadal.”

Az Ausztrál Nagydíj időmérőjét a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte, akinek ez volt pályafutása 50. kvalifikációs sikere. Az időmérő utáni felháborodásról itt olvashat.

Az 58 körös melbourne-i futam vasárnap – magyar idő szerint – 6 órakor kezdődik.