Adminisztratív okok miatt késett az egészségügyi dolgozók bére

Fotó: AFP / MARTIN BUREAU - illusztráció

-

Az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK) reagált a Népszabadság értesülésére, miszerint több tízezer, az egészségügyben dolgozó ember fizetése késett.


A Népszabadság hétfőn arról írt, hogy több tízezer egészségügyi dolgozó – főként a részmunkaidőben, szerződéssel, nyugdíj mellett foglalkoztatott ápolók, mentő szakdolgozók – nem kaptak időben bért, másokat pedig arról tájékoztattak körlevélben, hogy a december másodikán esedékes bérük kifizetése késhet.


Erre reagált az ÁEEK az MTI-nek megküldött közleményében. Azt írták, hogy sajnálattal értesültek arról, hogy az egészségügyi intézményekben részmunkaidőben és félállásban dolgozó munkatársak egy része késedelemmel kapta meg a juttatását. Ennek viszont – mint kiemelték – nem pénzügyi, hanem adminisztratív oka volt. Ahogy azt a Népszabadság is megemlítette, a Magyar Államkincstár (MÁK) központosított illetményszámfejtő rendszerre váltott, és az informatikai átállás miatt a rendszer átmenetileg – november 5. és 16. között – nem működött.

Az Állami Egészségügyi Ellátó Központ ugyanakkor kiemelte, hogy „erről és ennek következményéről, a kifizetések esetlegesen várható késedelméről az intézmények főigazgatói levélben előre értesítették az érintett munkatársakat”.

A központ közleményében kitért arra is, hogy a „sajtóban megjelent hírrel ellentétben a Gottsegen György Országos Kardiológiai Intézetben az összes munkatárs időben megkapta az őt megillető járandóságát”. A Péterfy Sándor utcai Kórház-Rendelőintézet és Baleseti Központ pedig hétfőn minden szerződéssel foglalkoztatott dolgozójának elutalta a fizetését – tették hozzá.

Az ÁEEK megjegyezte: a MÁK-ban az új rendszerre való átállás egyszeri alkalom volt, így bíznak abban, hogy „emiatt a későbbiekben nem fordul elő hasonló adminisztratív fennakadás”.