A VW-botrány eddig nem érezteti hatását az Audinál

Fotó: AFP / FRANCOIS NASCIMBENI

-

Növelte termelését és árbevételét 2015 első háromnegyed évében mind a győri Audi, mind német anyagcége - írja keddi számában a Világgazdaság.


Győrben szeptember végéig 1,554 millió motort gyártottak, szemben az előző év azonos időszakának másfél milliós darabszámával. A Rába partján elvégzett fejlesztések a gépkocsigyártási kapacitást is érintették, szeptember végéig 122,2 ezer Audi TT sportkocsi és A3-as készült, 41 ezerrel több, mint 2014-ben.


A konszern gyáraiban szeptember végéig 1,362 millió Audit szereltek össze, ez 21 ezerrel több az előző évinél.

A kereslet bővülése mellett árfolyamhatások is segítették az Audit abban, hogy csoportszinten 11,2 százalékkal, 43,7 milliárd euróra növelhesse háromnegyed éves forgalmát. Az üzemi eredmény öt százalékkal, négymilliárd euróra bővült, a pénzügyi eredmény viszont a 737 millió euróról 225 millióra esett vissza.

A Volkswagen-csoporthoz tartozó Audik is érintettek a dízelbotrányban, a 2,4 millió járművüket kell majd az emissziós normáknak megfelelően átalakítaniuk. Ennek a költségét egyelőre nem közölték, annyi tudni, hogy a VW-csoport 6,7 milliárd eurót tartalékolt erre a célra. Az akkori adatok szerint Magyarországon mintegy 40 ezer kocsi közlekedik az utakon, amelybe a csaló szoftvert beépítették.

A botrány pedig tovább dagad, és érinti az Audit is. Az amerikai környezetvédelmi hatóság tegnap bejelentette: a 2014-től gyártott 3.0 literes V6-os dízelmotorok, illetve az azokkal szerelt autók is érintettek. Ezt a motort szerelték a 2014-es VW Touaregbe, a 2015-ös Porsche Cayenne-be, valamint a 2016-os Audi A6-ba, a A7 Quattróba, az Audi A8-ba, az A8L-be, és az Audi Q5-be.